KONE nimittää Joe Baon Kiinan aluejohtajaksi ja johtokunnan jäseneksi

KONE Oyj, pörssitiedote, 22.8.2022 klo 9.00

KONE nimittää Joe Baon Kiinan aluejohtajaksi ja johtokunnan jäseneksi

Joe Bao on nimitetty Kiinan aluejohtajaksi (Greater China) ja johtokunnan jäseneksi 8. lokakuuta 2022 alkaen. Hän raportoi toimitusjohtaja Henrik Ehrnroothille ja seuraa tehtävässään William B. Johnsonia, joka on päättänyt eläköityä palveltuaan KONEen Kiinan aluejohtajana ja KONEen johtokunnan jäsenenä vuodesta 2012.

Joe siirtyy KONEelle Microsoftista Kiinan aluejohtajan positiosta. 18 vuoden Microsoft-uransa aikana hän on toiminut useissa myynnin, markkinoinnin ja strategian johtotehtävissä. Hänellä on kandidaatin tutkinto tiedonhallinnassa Texasin yliopistosta Austinissa.

"Haluan kiittää Williamia KONE Kiinan fantastisesta kehityksestä viimeisen 18 vuoden aikana. Hänen aloittaessaan KONE Kiina oli haastaja markkinalla. Sen jälkeen KONE on kasvanut markkinajohtajaksi sekä uuslaiteliiketoiminnassa että palveluliiketoiminnassa kahden vahvan brändin, KONEen ja Giant KONEen, kautta. Tämän aseman olemme ylläpitäneet kymmenen viime vuoden ajan. Perusta menestykselle on ollut vahvassa asiakasfokuksessa, omistautuneessa ja erittäin motivoituneessa tiimissä sekä Kiinan markkinalle suunnitellussa tarjoomassa. Kiinassa on yhä huomattavaa potentiaalia huolimatta tämänhetkisestä turbulenssista uuslaitemarkkinassa. Etenkin palveluliiketoiminnan odotetaan tarjoavan merkittäviä kasvumahdollisuuksia tulevina vuosina. Toivotan Joen lämpimästi tervetulleeksi KONEen johtokuntaan Kiinan aluejohtajana. Joe on osallistava johtaja, ja hänellä on vahvaa osaamista menestyksekkäässä liiketoiminnan muutosjohtamisessa arvoa lisäävissä palveluissa ja ratkaisuissa Kiinassa sekä kiinalaisten asiakkaiden tarpeita vastaavien liiketoimintamallien implementoinnissa,” sanoo KONEen toimitusjohtaja Henrik Ehrnrooth.

Susanne Skippari, henkilöstöjohtaja, KONE Oyj, puh. 020 475 4524

Henrik Ehrnrooth

Susanne Skippari
henkilöstöjohtaja

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2021 KONEen liikevaihto oli 10,5 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli yli 60 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.