KONE ostaa saksalaisen Klostermann Aufzüge GmbH -hissiyhtiön

KONE Oyj, lehdistötiedote, 20.7.2015

KONE on ostanut saksalaisen hissien huolto- ja modernisointipalveluja tarjoavan Klostermann Aufzüge GmbH:n. Vuonna 1977 perustettu Klostermann Aufzüge toimii Hernessä Nordrhein-Westfalenissa. Yrityksen huoltokannassa on noin 1 300 hissiä, ja se työllistää noin 40 henkilöä.

"Klostermann Aufzüge tunnetaan luotettavana palveluntoimittajana, ja pyrkimyksemme on jatkaa toimintaa samalla linjalla", toteaa KONE Saksan toimitusjohtaja Axel Berkling. "KONEen ja Klostermann Aufzügen toiminnot sopivat hyvin yhteen. Kaupan myötä pystymme vahvistamaan asemaamme Saksan markkinoilla ja toimimaan entistä lähempänä asiakkaitamme."

Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/tiedotteet julkaistuja uutisia:
23.02.2015: KONE ostaa saksalaisen Janzhoff Aufzüge GmbH  hissiyhtiön

Liisa Kivelä, viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4330, media@kone.com

Yrityksestä

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2019 KONEen liikevaihto oli 10 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli noin 60 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.kone.com