KONE Oyj: Arvopaperimarkkinalain 9. luvun 10. pykälän mukainen ilmoitus

KONE Oyj, pörssitiedote, 23.5.2019 klo 16.30

KONE Oyj: Arvopaperimarkkinalain 9. luvun 10. pykälän mukainen ilmoitus

KONE Oyj on vastaanottanut 23. toukokuuta 2019 Arvopaperimarkkinalain 9. luvun 5. pykälän mukaisen ilmoituksen BlackRock, Inc.:iltä.

BlackRock, Inc.:in ja sen hallinnoimien rahastojen omistusosuus KONE Oyj:n osakkeiden kokonaismäärästä laski alle viiden (5) prosentin 22. toukokuuta 2019.

BlackRock, Inc.:in ja sen rahastojen osuus ilmoituksen mukaan:

% osakkeista ja äänistä % osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta Yhteenlaskettu % -osuus Kohdeyhtiön osakkeiden ja äänten kokonaismäärä
Edellisessä liputus-ilmoituksessa ilmoitettu osuus (jos liputettu) 4,95 % osakkeistaAlle 5 % äänistä  0,07 % osakkeistaAlle 5 % äänistä  5,03 % osakkeistaAlle 5 % äänistä

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan rikkoutumisen jälkeen:

A: Osakkeet ja äänet:

Osakesarja / osakelaji ISIN-koodi Osakkeiden ja äänten lukumäärä Osakkeiden ja äänten %-osuus
Suora (AML 9:5) Välillinen (AML 9:6 ja 9:7) Suora (AML 9:5) Välillinen (AML 9:6 ja 9:7)
FI0009013403 Alle 5 % osakkeistaAlle 5 % äänistä Alle 5 % osakkeistaAlle 5 % äänistä
YHTEENSÄ A Alle 5 % osakkeistaAlle 5 % äänistä Alle 5 % osakkeistaAlle 5 % äänistä

B: AML:n 9. luvun pykälässä 6 a tarkoitetut rahoitusvälineet:

Rahoitusvälineen luonne Eräpäivä Toteutusaika Toimitustapa (osakeomistus / nettoarvon tilitys) Osakkeiden ja äänten lukumäärä Osakkeiden ja äänten %-osuus
Depositary Receipt N/A N/A Osakeomistus Alle 5 % osakkeistaAlle 5 % äänistä Alle 5 % osakkeistaAlle 5 % äänistä
Lainatut arvopaperit N/A N/A Osakeomistus Alle 5 % osakkeistaAlle 5 % äänistä Alle 5 % osakkeistaAlle 5 % äänistä
CFDs N/A N/A Nettoarvon tilitys Alle 5 % osakkeistaAlle 5 % äänistä Alle 5 % osakkeistaAlle 5 % äänistä
YHTEENSÄ B Alle 5 % osakkeistaAlle 5 % äänistä Alle 5 % osakkeistaAlle 5 % äänistä

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, 0204 75 4705

Jukka Ala-Mello
hallituksen sihteeri

Ilkka Hara
talousjohtaja

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2018 KONEen liikevaihto oli 9,1 miljardia euroa ja vuoden 2018 lopulla henkilöstömäärä oli yli 57 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.