KONE Oyj:n hallituksen päätöksiä

KONE Oyj, pörssitiedote, 29. helmikuuta 2024 klo 14.45

KONE Oyj:n hallituksen päätöksiä

Tänään 29.2.2024 pidetyn KONE Oyj:n varsinaisen yhtiökokouksen jälkeen pitämässään kokouksessa KONE Oyj:n hallitus valitsi keskuudestaan puheenjohtajaksi Antti Herlinin ja varapuheenjohtajaksi Jussi Herlinin.

Marika Fredriksson valittiin tarkastusvaliokunnan puheenjohtajaksi ja Susan Duinhoven, Jussi Herlin ja Timo Ihamuotila jäseniksi. Marika Fredriksson, Susan Duinhoven ja Timo Ihamuotila ovat riippumattomia sekä yhtiöstä että merkittävistä osakkeenomistajista.

Jussi Herlin valittiin nimitys- ja palkitsemisvaliokunnan puheenjohtajaksi ja Matti Alahuhta, Antti Herlin ja Susan Duinhoven jäseniksi. Matti Alahuhta ja Susan Duinhoven ovat riippumattomia sekä yhtiöstä että merkittävistä osakkeenomistajista.

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 0204 75 0031

Johannes Frände
lakiasiainjohtaja, hallituksen sihteeri

Ilkka Hara
talousjohtaja

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Toimitamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2023 KONEen liikevaihto oli 11,0 miljardia euroa, ja vuoden 2023 lopulla henkilöstömäärä oli yli 60 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.