KONE toimittaa KONE DX -sarjan hissejä Zin in Noord -projektiin Brysselissä

KONE Oyj, lehdistötiedote, 25.1.2022

KONE on saanut tilauksen People Flow® -ratkaisujen toimittamisesta Zin in Noord -kompleksiin Noordwijkissä Brysselissä. Toimitukseen sisältyy 11 KONE MiniSpace™ -hissiä ja 28 KONE MonoSpace® 700 DX -sarjan hissiä.

Pääasiassa toimisto- ja asuintiloja sisältävään kohteeseen tulee myös viihde-, urheilu-, hotelli- ja ravintolatiloja sekä liiketiloja. Olemassa olevat tornit WTC 1 ja WTC 2 saneerataan ja modernisoidaan, ja niihin rakennetaan 14 uutta kerrosta. Iso osa olemassa olevien tornien viimeistelymateriaaleista ja nykyisistä materiaaleista tullaan käyttämään uudelleen. Lisäksi yli 85 % eli 87 000 tonnia jätemateriaaleja tullaan kierrättämään, kuten betoni, alumiini ja lasi. KONE edesauttaa projektin kunnianhimoisia kiertotalouteen ja kestävään kehitykseen liittyviä tavoitteita mm.tiettyjen hissikomponenttien materiaaleille myönnettävän terveyssertifikaatin avulla.  Lisäksi käytössä oleva uusi teknologia lisää energiatehokkuutta.

KONE DX -sarjan hissien muotoilu, teknologia, uudet materiaalit, sovellukset ja palvelut tarjoavat täysin uudenlaisen käyttäjäkokemuksen. Hissien lisäksi tilaukseen sisältyy liikkumista nopeuttava ja sujuvoittava KONEen kohdeohjausjärjestelmä.

”Hisseistä on tulossa yhä oleellisempi osa kokonaisarkkitehtuuria, niin myös tässä Brysselin projektissa. Älykkäät ja kestävän kehityksen mukaiset ratkaisut kulkevat käsi kädessä, yhdistäen tietoyhteydet ja kiertotalouden periaatteet. Olemme iloisia päästessämme mukaan tähän kunnianhimoiseen projektiin”, sanoo KONEen Etelä-Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan aluejohtaja Thomas Hinnerskov.

Projektin on määrä valmistua vuoden 2024 alkupuoliskolla. Päärakennuttaja on Befimmo. Pääurakoitsija on CFE, ja pääarkkitehdit ovat 51N4E, Jaspers-Eyers ja l'AUC.

Tilaus kirjattiin vuoden 2021 toiselle neljännekselle.

Hanna Rutanen, viestintäjohtaja, ulkoinen viestintä, KONE Oyj, puh. +358 41 507 1361, media@kone.com

Aikaisemmin osoitteessa https://www.kone.com/fi/uutiset-ja-taustat/tiedotteet/ julkaistuja lehdistötiedotteita:
18.03.2021: KONEelle liukuporrastilaus Grand Paris Express -metron linjaan 16 Ranskassa

24.09.2020: KONE toimittaa hissit luksusluokan B4 Grande -asuintorniin Dubaissa
11.08.2020: KONEelle tilaus Grand Paris Express -metrolinjaan 15 Ranskassa

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2020 KONEen liikevaihto oli 9,9 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli yli 60 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.