KONE toimittaa laitteet Global Trade Centeriin Nairobissa Keniassa

KONE Oyj, lehdistötiedote, 15.11.2018
KONE on saanut hissitilauksen Global Trade Center Nairobi -rakennushankkeeseen keskustan liikealueen läheisyydessä Nairobissa Keniassa. Toimistotorni kohoaa valmistuttuaan 185 metriin ja lukeutuu itäisen Afrikan korkeimpiin rakennuksiin.
Se toimii AVIC Internationalin Afrikan-toimintojen keskuksena. AVIC International on ensimmäinen kiinalainen yritys, joka avaa pääkonttorin Keniaan.
Rakennuskokonaisuus sisältää 42-kerroksisen toimistorakennuksen lisäksi matalan liikerakennuksen, neljä asuinrakennusta, joista korkeimmassa on 31 kerrosta, sekä JW Marriott Hotelsin operoiman 35-kerroksisen luksushotellin.
KONEen toimitukseen sisältyy 35 KONE MiniSpace(TM)  -hissiä, joiden maksiminopeus on 6 metriä sekunnissa, 14 konehuoneetonta KONE MonoSpace®  -hissiä sekä KONE Destination -kohdeohjausjärjestelmä, joka auttaa optimoimaan hissien tehokkuuden ja matkustusmukavuuden.
"On hienoa, että KONE valittiin mukaan tähän edelläkävijähankkeeseen, jolla on varmasti tuntuva vaikutus alueen liike-elämään", sanoo KONEen Etelä-Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan aluejohtaja Pierre Liautaud.
Global Trade Center Nairobin rakennuttajana toimii AVIC International Real Estate Kenya, ja pääurakoitsija on Zhejiang Chengjian Construction Africa.
Projektin suunnittelusta vastasivat Triad Architects ja GMP International Architects, ja sen on määrä valmistua vuonna 2020.
Tilaus kirjattiin vuoden 2018 kolmannelle neljännekselle.
Lisätiedot
Hanna Rutanen, johtaja, ulkoinen viestintä, KONE Oyj, puh. +358 41 5071361. media@kone.com
Aikaisemmin osoitteessa https://www.kone.com/fi/uutiset-ja-taustat/tiedotteet/ julkaistuja tiedotteita:
KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2017 KONEen liikevaihto oli 8,9 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli yli 55 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.kone.com