KONE toimittaa liikkumisratkaisut kahdeksalle asemalle Itä-Kiinan Nanjingin uudella S2-metrolinjalla

KONE Oyj, lehdistötiedote, 30.7.2024

KONE on voittanut People Flow -ratkaisuillaan laajan tilauksen uuteen S2-metrolinjaan, joka liittyy Nanjingin ja Ma’anshanin väliseen suurnopeusrataan Itä-Kiinassa. Toimitus sisältää 69 KONE TransitMaster™ 140 -liukuporrasta kahdeksalle asemalle.

Vuonna 2025 liikenteelle avattava S2-linja tulee olemaan merkittävä alueellisen talouskehityksen ajuri Jiangsun provinssin pääkaupungin Nanjingin ja viereisen Anhuin provinssin Ma’anshanin kaupungin välisellä alueella. Kaksi provinssia yhdistävä uusi metrolinja helpottaa provinssien ja kaupunkien välillä liikkumista yhdessä läheisiä kaupunkeja ja pienempiä taajamia palvelevan linja-autoliikenteen kanssa.

”KONEelle on kunnia-asia osallistua tähän merkittävään infrastruktuuriprojektiin, joka on strategisesti tärkeä niin Nanjingin suurkaupunkialueelle kuin viereiselle Anhuin provinssille”, sanoo KONEen Kiinan aluejohtaja Joe Bao. ”Teknologiamme on suunniteltu kaikkein vaativimpiin julkisen liikenteen sovelluksiin, joten liukuportaamme sopivat erityisen hyvin S2-linjan vaihtelevaan urbaaniin ympäristöön.”

S2-hankkeen kehittäjä on Nanjing Metro Construction Co., ja arkkitehtuurisuunnittelusta vastaa JSTI GROUP.

Tilaus kirjattiin vuoden 2023 neljännelle neljännekselle.

Hanna Rutanen, viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. +358 41 507 1361, media@kone.com

Aikaisemmin osoitteessa https://www.kone.com/fi/uutiset-ja-taustat/tiedotteet/ julkaistuja tiedotteita:

23.11.2022: KONEelle tilaus Chongqingin metrolinjan 10 kakkosvaiheeseen Kiinassa
28.9.2022: KONEelle tilaus Xianin metrolinjan 16 ykkösvaiheeseen Kiinassa
15.9.2022: KONEelle tilaus Suzhoun ensimmäiselle kaupunkimetroradalle, metrolinjalle S1
30.6.2022: KONEelle tilaus Zhengzhoun metrolinjan 10 ykkösvaiheeseen Kiinassa

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Toimitamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2023 KONEen liikevaihto oli 11,0 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli yli 60 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.