• KONE Oyj/

KONEelle Pohjois-Amerikan ensimmäinen KONE UltraRope® -tilaus osoitteeseen 110 North Wacker Drive Chicago Loop -liikealueella

KONE Oyj, lehdistötiedote, 16.05.2018
KONE toimittaa hissit ja kääntöportit  Chicago Loop -liikealueella osoitteessa 110 North Wacker Drive sijaitsevaan 54-kerroksiseen torniin. Hankeen myötä KONE tuo myös ensimmäistä kertaa Pohjois-Amerikan markkinoille teknologista läpimurtoa edustavan KONE UltraRope® -nostoköyden, joka asettaa uuden mittapuun korkeiden rakennusten hissiteknologialle.
Äärimmäisen kevyt KONE UltraRope -nostoköysi tarjoaa ennennäkemätöntä ekotehokkuutta, luotettavuutta ja kestävyyttä sekä entistä paremman hissien suorituskyvyn. KONE UltraRope mahdollistaa hisseille jopa kilometrin nostokorkeuden.
"Tämä uraauurtava ratkaisu tukee suunnittelua, jolla luodaan yhä kestävämpiä ja paremmin suoriutuvia rakennuksia vastaamaan tulevaisuuden kaupunkiympäristöjen vaatimuksiin", sanoo KONEen Amerikan aluejohtaja Larry Wash. "KONE UltraRope yhdessä älykkäiden rakennusteknologioiden kanssa auttaa meitä luomaan parhaan mahdollisen matkustusmukavuuteen tässä maailmanluokan rakennuksessa".
Torni tulee kohoamaan 244 metrin korkeuteen ja siinä tulee olemaan 149 000 neliömetriä tilaa sekä runsaasti mukavuuksia.

Rakennukseen asennetaan 24 korkean suorituskyvyn KONE MiniSpace(TM)  matkustajahissiä. Hissien maksiminopeudeksi tulee kahdeksan metriä sekunnissa. Toimitukseen sisältyy myös seuraavat älykkään rakentamisen ratkaisut: KONE Destination  kohdeohjausjärjestelmä, KONE Access  kulunvalvontajärjestelmä, KONE InfoScreen  infonäytöt, KONE RemoteCall(TM)  sovellus ja täysin integroidut KONE Turnstile  kääntöportit, jotka ohjaavat käyttäjät oikeaan hissiin rakennuksen aulassa.
KONE toimittaa torniin lisäksi neljä energiatehokasta konehuoneetonta matkustajahissiä ja kaksi huoltohissiä. Innovatiivisten huoltohissien maksiminopeudeksi tulee kuusi metriä sekunnissa ja kuormaksi 3 600 kg. Niissä hyödynnetään KONE UltraRope®  nostotekniikkaa.
Hissien asennustyöt alkavat alustavien suunnitelmien mukaan vuoden 2019 ensimmäisellä neljänneksellä ja päättyvät vuoden 2020 viimeisellä neljänneksellä, jolloin 110 North Wackerin on määrä valmistua.
Hankkeen rakennuttajina toimivat sen omistajat The Howard Hughes Corporation ja Riverside Investment & Development Company. Arkkitehtinä toimii Goettsch Partners ja pääurakoitsijana Clark Construction Group - Chicago, LLC.
Tilaus kirjattiin vuoden 2018 ensimmäiselle neljännekselle.
Liisa Kivelä, viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4330, media@kone.com
Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/tiedotteet julkaistuja lehdistötiedotteita:

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2017 KONEen liikevaihto oli 8,9 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli yli 55 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.