KONEelle tilaus Australia 108 -luksuskerrostaloon Melbournessa

KONE Oyj, lehdistötiedote, 16.03.2016

KONE toimittaa 13 hissiä Australia 108 -kerrostaloprojektiin Melbournessa osoitteessa 70 Southbank Boulevard. Yli 1100 modernia luksusasuntoa käsittävästä satakerroksisesta rakennuksesta tulee Melbournen ensimmäinen superkorkea pilvenpiirtäjä, sillä se kohoaa 319 metriin.

Australia 108 on valmistuessaan eteläisen pallonpuoliskon korkein asuinkerrostalo. Kerroksista kolmeen tulee tasokkaita palveluja, muun muassa kaksi 210 metrin korkeudella sijaitsevaa uima-allasta.

KONEen People Flow -ratkaisut täydentävät Australia 108:n ylellistä designia ja korkeatasoisia tiloja ja varmistavat asukkaiden sujuvan ja turvallisen liikkumisen. Rakennukseen asennetaan kymmenen KONE UltraRope® -nostoteknologialla varustettua KONE MiniSpace(TM) -hissiä ja kolme KONE MonoSpace® -hissiä, joiden maksiminostokorkeus on 306,8 metriä.

"Hienoa päästä mukaan tähän projektiin. Australia 108 -pilvenpiirtäjästä tulee maamerkki sekä Melbournelle että Australialle", sanoo KONEen Aasian ja Tyynenmeren alueen johtaja Neeraj Sharma. "Olemme erityisen innoissamme siitä, että tähän vaikuttavaan hankkeeseen tulee KONE UltraRope -nostoteknologiaa. Tämä innovatiivinen teknologia on herättänyt paljon kiinnostusta korkeaan rakentamiseen erikoistuneiden asiakkaamme parissa."

Tilaus kirjattiin vuoden 2015 viimeiselle neljännekselle.

Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/tiedotteet julkaistuja uutisia KONEen saamista tilauksista:

Liisa Kivelä, viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4330, media@kone.com
KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Tavoitteenamme on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita, automaattiovia ja integroituja ratkaisuja parantamaan käyttäjäkokemusta rakennuksissa ja niiden välillä. KONEen palvelut kattavat rakennuksen koko elinkaaren, alkaen suunnittelupalveluista aina laitteiden huoltoon, korjauksiin ja modernisointiin. Vuonna 2015 KONEen liikevaihto oli 8,6 miljardia euroa ja vuoden 2015 lopulla henkilöstömäärä oli lähes 50 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

Yrityksestä

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2019 KONEen liikevaihto oli 10 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli noin 60 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.kone.com