KONEelle tilaus Chongqingin metrolinjan 10 kakkosvaiheeseen Kiinassa

KONE Oyj, lehdistötiedote, 23.11.2022

KONE toimittaa People Flow® -ratkaisuja metrolinjalle Chongqingissa Kiinassa. Toimitus sisältää 28 KONE-hissiä ja 228 KONE-liukuporrasta.

Chongqingin metrolinjan 10 kokonaispituus on lähes 10 kilometriä. Sen päätepisteet ovat Liyuchi Station ja Lanhua Road. Kaikkiaan kahdeksasta asemasta seitsemän on maanalaisia ja yksi ilmarata-asema, ja asemista neljä on vaihtoasemia. Metrolinja kulkee Jiangbein, Yuzhongin ja Nan’an alueen kautta.

KONEen toimitukseen sisältyy 18 KONE MonoSpace® hissiä, 10 MiniSpace™hissiä ja 228 KONE TransitMaster™ liukuporrasta. Tilaukseen sisältyy myös kahden vuoden kunnossapitosopimus.

Olemme innoissamme, että saamme toimittaa ratkaisujamme helpottamaan liikkumista Chongqingissa ja tekemään metroliikenteestä turvallisempaa ja sujuvampaa”, sanoo KONEen Kiinan aluejohtaja Joe Bao.

Rakennuttajana toimii Chongqing Rail Transit (Group) Co. Ltd, urakoitsijana Chongqing Monorail Engineering Co. Ltd ja pääarkkitehtinä Beijing Urban Construction Design and Research Institute Co. Ltd.

Projektin on määrä valmistua kesäkuussa 2023.

Tilaus kirjattiin vuoden 2022 kolmannelle neljännekselle.

Hanna Rutanen, viestintäjohtaja, ulkoinen viestintä, KONE Oyj, puh. +358 41 507 1361, media@kone.com

Aikaisemmin osoitteessa http://www.kone.com/fi/uutiset-ja-taustat/tiedotteet/ julkaistuja tiedotteita:

28.09.2022: KONEelle tilaus Xianin metrolinjan 16 ykkösvaiheeseen Kiinassa
15.09.2022: KONEelle tilaus Suzhoun ensimmäiselle kaupunkimetroradalle, metrolinjalle S1
30.06.2022: KONEelle tilaus Zhengzhoun metrolinjan 10 ykkösvaiheeseen Kiinassa
18.01.2022: KONEelle tilaus Zhengzhoun metrolinjalle Zhengzhoun lentoasemalta Xuchangiin

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Toimitamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2021 KONEen liikevaihto oli 10,5 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli yli 60 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. www.kone.com