KONEelle tilaus Indonesia1-kaksoistornihankkeeseen Jakartassa

KONE Oyj, lehdistötiedote, 21.03.2017

KONE toimittaa 76 hissiä ja liukuporrasta Jakartan liikekeskuksessa Indonesiassa sijaitsevaan Indonesia1-rakennushankkeeseen.

Kahdesta 58-kerroksisesta ja 278 metriä korkeasta tornista koostuva rakennus on valmistuessaan yksi Indonesian korkeimmista. Indonesia1:n kerrosala on 204 000 neliömetriä. Siihen tulee lähinnä toimisto- ja liiketilaa sekä huoneistohotelli.

KONEen toimitukseen kuuluu 44 KONE MiniSpace® -hissiä, 14 KONE S MonoSpace® -hissiä, 18 KONE TravelMaster110 -liukuporrasta ja KONE Destination -kohdeohjausjärjestelmä. Hissien maksiminopeus on 8 m/s. Kaikki laitteet kytketään KONE E-LinkTM -valvontajärjestelmään, joka tuottaa reaaliaikaista valvontatietoa ja tilastollisia suorituskykyraportteja.

"Olemme erittäin tyytyväisiä, että saamme olla mukana tässä rakennushankkeessa. Uskomme, että KONEen ratkaisut edistävät sujuvaa ja miellyttävää liikkumista Indonesia1:ssä", sanoo KONEen Aasian ja Tyynenmeren aluejohtaja Axel Berkling.

Indonesia1:n rakennuttajana toimii PT. China Sonangol Media Investment, ja sen on määrä valmistua vuonna 2019.

Tilaus kirjattiin vuoden 2016 neljännelle neljännekselle.

Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/tiedotteet julkaistuja uutisia KONEen saamista tilauksista:

17.06.2016: KONEelle tilaus Goldmark City -asuinkerrostaloprojektiin Vietnamissa
01.06.2016: KONEelle tilaus luksusluokan asuintorneihin Indonesiassa
19.05.2016: KONEelle tilaus kaksoistornihankkeeseen Indonesiassa

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2016 KONEen liikevaihto oli 8,8 miljardia euroa, ja vuoden 2016 lopulla henkilöstömäärä oli yli 52 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä.