KONEelle tilaus JiNan PingAn IFC -torniin Kiinassa

KONE Oyj, lehdistötiedote, 26.9.2019

KONE toimittaa hissit ja liukuportaat JiNan PingAn IFC -tornitaloon Jinanissa, Shandongin maakunnan pääkaupungissa itäisessä Kiinassa. 70-kerroksinen ja 360 metriä korkea JiNan PingAn IFC tulee olemaan valmistuttuaan Jinanin toiseksi korkein rakennus. Siihen tulee toimistotiloja, hotelli ja korkeatasoinen ostoskeskus.

JiNan PingAn IFC sijaitsee Jinanin liikekeskusalueella. Sen odotetaan vauhdittavan koko alueen kehitystä ja kohentavan kaupungin imagoa.

KONE toimittaa uuteen rakennukseen 44 KONE MiniSpace® -hissiä, 16 KONE MonoSpace® -hissiä sekä 14 KONE TravelMaster110® -liukuporrasta. Lisäksi rakennukseen tulee KONE E-Link™  valvontajärjestelmä, jonka avulla kiinteistön kaikkien hissien ja liukuportaiden toimintaa voidaan valvoa keskitetysti reaaliajassa. Tilaukseen sisältyy myös kahden vuoden kunnossapitosopimus.

”Jinan on merkittävä politiikan, talouden ja kulttuurin keskittymä Shandongin maakunnassa. Olemme ylpeitä, että saamme osallistua Jinanin kehittämiseen, ja odotamme innolla, että pääsemme toimittamaan ratkaisujamme tähän maamerkkirakennukseen”, sanoo Kiinan aluejohtaja William B. Johnson.

JiNan PingAn IFC  projektin on määrä valmistua vuonna 2022. Sen rakennuttaja on Ping An Real Estate Co., Ltd. ja arkkitehtisuunnittelusta vastaa Hanjia Design Group Co., Ltd.

Tilaus kirjattiin vuoden 2019 toiselle neljännekselle.

Hanna Rutanen, viestintäjohtaja, ulkoinen viestintä, puh. +358 41 5071361, media@kone.com

Aikaisemmin osoitteessa https://www.kone.com/fi/uutiset-ja-taustat/tiedotteet julkaistuja tiedotteita:

16.07.2019: KONEelle tilaus Shanghain metrolinja 15:een
28.01.2019: KONEelle tilaus Shanghain metrolinja 18:n ensimmäiseen vaiheeseen
30.08.2018: KONEelle jälleen julkisen liikenteen liukuporrastilaus Kiinaan, Wuxin metrolinjalle 3
10.07.2018: KONEelle 107 liukuportaan ja hissin tilaus Ningbon metrolinjaan nro 4 Kiinassa

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2018 KONEen liikevaihto oli 9,1 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli yli 57 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.