KONEelle tilaus luksusluokan asuintorneihin Indonesiassa

KONE Oyj, lehdistötiedote, 1.6.2016

KONE toimittaa 65 hissiä ja liukuporrasta Jakartassa Indonesiassa käynnissä olevan Taman Anggrek Residences -rakennushankkeen kuuteen asuintorniin ja kauppakeskukseen.

Kohde sijaitsee ostoskeskuksistaan ja luksusasunnoistaan tunnetulla Taman Anggrekin alueella, ja sieltä pääsee ilmasiltaa pitkin Taman Anggrek Mall -ostoskeskukseen. Korkeatasoisten asuntojen lisäksi Taman Anggrek Residencesiin tulee kolme kerrosta kauppoja, joissa asukkaat voivat hoitaa päivittäiset ostoksensa. Tarjontaan kuuluu mm. supermarketteja, kahviloita, ravintoloita, vuorokauden ympäri päivystävä klinikka ja apteekki. Kohteeseen tulee myös erilaisia palveluja, kuten klubitalo, jossa on sisä- ja ulkouima-allas, puutarha, lenkkipolku ja lasten leikkikenttä.

Toimitukseen kuuluu 42 energiatehokasta KONE MiniSpace(TM) -hissiä, 15 konehuoneetonta KONE MonoSpace(TM) -hissiä ja kolme KONE TravelMaster(TM) -liukuporrasta. Kaikki laitteet kytketään KONE E-Link(TM) -etävalvontajärjestelmään, joka tarjoaa reaaliaikaista tietoa laitteiden suorituskyvystä ja mahdollistaa ongelmien pikaisen ratkaisun ja laitteiden laadukkaan toiminnan.

"KONEella on hyvät suhteet Agung Sedayu Groupiin, ja olemme iloisia, että tulimme valituksi myös sen uusimpaan projektiin", sanoo KONEen Aasian- ja Tyynenmeren aluejohtaja Neeraj Sharma. "Koska olemme jo tehneet yhteistyötä Agung Sedayu Groupin kanssa, ymmärsimme heidän erityistarpeensa ja pystyimme tarjoamaan parhaat mahdolliset ratkaisut tähän tasokkaaseen projektiin."

Taman Anggrek Residencesin rakennuttaja on Agung Sedayu Group, ja projektin on määrä valmistua joulukuussa 2017. KONE tekee Agung Sedayu Groupin kanssa tällä hetkellä yhteistyötä myös District 8 -liike- ja asuinkeskushankkeen parissa Jakartassa.

Tilaus kirjattiin vuoden 2016 ensimmäiselle neljännekselle.

Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/tiedotteet julkaistuja uutisia KONEen saamista tilauksista:
16.03.2016: KONEelle tilaus Australia 108  luksuskerrostaloon Melbournessa
16.03.2016: KONE modernisoi tasokkaan Melbourne Central Tower -toimistorakennuksen hissit Australiassa
05.08.2015: KONEelle hissitilaus "Malesian piilaakson" Cyberjayan Sky Park -hankkeeseen
14.04.2014: KONEelle tilaus liike- ja asuinkeskukseen Indonesian Jakartassa

Liisa Kivelä, viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4330, media@kone.com

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2015 KONEen liikevaihto oli 8,6 miljardia euroa ja vuoden 2015 lopulla henkilöstömäärä oli lähes 50 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.