KONEelle tilaus Pekingin metrolinjaan 17 Kiinassa

KONE Oyj, lehdistötiedote, 28.5.2020

KONE toimittaa 143 liukuporrasta ja 61 hissiä Pekingin uudelle metrolinjalle 17. Valmistuttuaan linja sujuvoittaa liikennettä ja helpottaa ruuhkia maailman pisimmässä ja vilkkaimmassa metrossa.

Metrolinjan 17 pääteasemat tulevat olemaan Beijing Future Science Park Changpingissä ja Yizhuang kaupungin kaakkoisosassa, ja linjan pituus on 49,7 kilometriä. KONE toimittaa yhteensä 61 KONE MonoSpace® -hissiä kaikille metrolinjan 21 asemalle. Lisäksi KONE toimittaa 143 KONE TransitMaster™ 140 -liukuporrasta kahdeksalle asemalle Panjiayuan Market Westin ja Yizhuang Southin asemien välisellä osuudella. Metrolinja 17 tulee kulkemaan kokonaan maan alla, ja 10 sen pysäkeistä on yhteydessä muihin metrolinjoihin. Metrojunan maksiminopeus on 100 kilometriä tunnissa.

”Olemme ylpeitä saadessamme toimittaa ratkaisujamme tähän mittavaan projektiin ja osaltamme sujuvoittaa ihmisten liikkumista maan pääkaupungissa”, sanoo KONEen Kiinan aluejohtaja William B. Johnson.

Projekti valmistuu arviolta vuoden 2022 lopussa, ja sen pääarkkitehti on China Railway Electrification Survey Design & Research Institute.

Tilaus kirjattiin vuoden 2019 viimeiselle neljännekselle.

Hanna Rutanen, viestintäjohtaja, ulkoinen viestintä, KONE Oyj, puh. +358 41 5071361, media@kone.com

Aikaisemmin osoitteessa https://www.kone.com/fi/uutiset-ja-taustat/tiedotteet/ julkaistuja lehdistötiedotteita:
30.4.2020: KONEelle tilaus Nanchangin metrolinja 3:een Kiinassa

15.4.2020: KONEelle UltraRope®  tilaus luksusluokan hotellitorniin Kiinan Nanjingissa
14.11.2019: KONEelle tilaus Tianjin Pingan Teda IFC  kaksoistorniin Kiinassa
17.10.2019: KONEelle tilaus Nanningin metrolinja 4:ään Kiinassa

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2019 KONEen liikevaihto oli 10 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli noin 60 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.