KONEelle tilaus uuteen toimistotorniin Lontoossa

KONE Oyj, lehdistötiedote, 20.12.2019

KONE toimittaa 23 hissiä ja liukuporrasta uuteen 8 Bishopsgate -toimistorakennukseen Lontoossa. Rakennuksessa hyödynnetään KONE UltraRope® ja KONE JumpLift™ -innovaatioita. 50-kerroksisen, 200 metriä korkean tornin arkkitehtuuri muistuttaa päällekkäin pinottuja palikoita. Se kuvastaa Lontoon kaupunkikulttuuria ja mahdollistaa terassit ja ulkotilat. Tornin ylimpään kerrokseen tulee yleisölle avoin näköalatasanne, jonne kulkee kaksi hissiä.

KONE toimittaa torniin yhteensä 19 ekotehokasta KONE MiniSpace™ -hissiä. Niistä 15 on kaksikorisia hissejä, jotka hyödyntävät innovatiivista KONE UltraRope® -nostoteknologiaa. Yhden neljän hissin ryhmän maksiminopeus on 8,0 m/s. Rakennustöiden aikana huoltohisseissä hyödynnetään KONE JumpLift™ -ratkaisua, mikä lyhentää rakennusaikaa. Kaksi KONE MonoSpace® 700 -hissiä ja kaksi KONE TransitMaster™ 110 -liukuporrasta huolehtivat vieraiden sujuvasta liikkumisesta rakennuksen alemmilla tasoilla. Lisäksi rakennukseen tulee KONE E-Link™ -valvontajärjestelmä sekä hissien odotus- ja matkustusaikoja lyhentävä KONE-kohdeohjausjärjestelmä. KONE InfoScreen -näytöt tarjoavat kätevän tavan jakaa multimediasisältöä ja parantaa opastusta rakennuksessa.

8 Bishopsgate tulee saamaan BREEAM-ympäristösertifiointijärjestelmän mukaisen Excellent Standard -sertifikaatin.

“Odotamme innolla yhteistyötä KONEen kanssa tässä merkittävässä 8 Bishopsgate -projektissa”, sanoo Stanhope Plc:n projektijohtaja Nick Jarman.

”Olen ylepä ja kiitollinen KONEelle osoitetusta luottamuksesta ja tärkeästä roolistamme 8 Bishopsgaten rakennusprojektissa. Meille on suuri ilo ja kunnia, että hyvät suhteemme ja aikaisemmat näyttömme luotettavista toimituksista Lontoossa ovat antaneet meille tilaisuuden tehdä liikkumisesta entistä sujuvampaa tässä rakennuksessa”, sanoo KONEen Keski- ja Pohjois-Euroopan aluejohtaja Thomas Hinnerskov.

Tornin rakentamisesta vastaa Lend Lease, ja rakennuttajana toimii Stanhope Ltd. yhteistyössä Mitshubishi Estatesin, rahoittajan ja rakennuksen omistajan kanssa. Muita yhteistyökumppaneita projektissa ovat arkkitehtitoimisto WilkinsonEyre, tekninen konsulttiyritys Arup ja rakennuskustannusten konsulttiyhtiö Alinea Consulting.

Rakennustyöt aloitettiin maaliskuussa 2019, ja 8 Bishopsgaten on määrä valmistua vuoden 2022 loppuun mennessä.

Tilaus kirjattiin vuoden 2019 kolmannelle neljännekselle.

Hanna Rutanen, viestintäjohtaja, ulkoinen viestintä, puh. +358 41 5071361, media@kone.com

Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/fi/uutiset-ja-taustat/tiedotteet julkaistuja tiedotteita:
14.11.2019: KONEelle tilaus Tianjin Pingan Teda IFC -kaksoistorniin Kiinassa
17.10.2019: KONEelle tilaus Nanningin metrolinja 4:ään Kiinassa
26.9.2019: KONEelle tilaus JiNan PingAn IFC -torniin Kiinassa
23.9.2019: KONE toimittaa hissit kaksoispilvenpiirtäjään Dubaissa

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2018 KONEen liikevaihto oli 9,1 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli yli 57 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.