KONEelle tilaus Xianin metrolinjan 16 ykkösvaiheeseen Kiinassa

KONE Oyj, lehdistötiedote, 28.9.2022

KONE toimittaa People Flow® ratkaisuja uudelle metrolinjalle Xianissa Kiinassa. Toimitus sisältää muun muassa 40 hissiä ja 104 liukuporrasta.

Xianin metrolinjan 16 ykkösvaihe Fengdong New Townissa Xixian New Districtissä on 15 km pitkä ja käsittää yhdeksän maanalaista asemaa. Metrolinjan varrella on useita suosittuja kohteita, kuten historiallisia nähtävyyksiä ja puistoja, joten linja on ratkaiseva parannus kaupungin liikenneverkostoon.

KONEen toimitukseen sisältyy 26 KONE MonoSpace® hissiä, 14 MiniSpace™hissiä ja 104 KONE TransitMaster™ liukuporrasta. Tilaukseen sisältyy myös kahden vuoden kunnossapitosopimus.

”Olemme erittäin ylpeitä saadessamme toimittaa ratkaisujamme metrolinjalle 16, jolla on tärkeä rooli alueen kaupunkikehityksessä, sillä se tuo liikenneverkostoon lisää vaivattomuutta ja yhtenäisyyttä”, sanoo KONEen Kiinan aluejohtaja William B. Johnson. ”Haluamme yhteistyössä asiakkaidemme kanssa tehdä liikkumisesta turvallista ja sujuvaa ja odotamme innolla, että pääsemme tuottamaan lisäarvoa tähän metrolinjaan.”

Rakennuttajana toimii Xixian New Area Rail Transit Investment and Construction Co. Ltd., urakoitsija on Shaanxi Construction Engineering Installation Group Co. Ltd ja johtava arkkitehti on China Railway First Survey and Design Institute Group Co., Ltd.

Projektin on määrä valmistua maaliskuussa 2023.

Tilaus kirjattiin vuoden 2022 ensimmäiselle neljännekselle.

Hanna Rutanen, viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. +358 41 507 1361, media@kone.com

Aikaisemmin osoitteessa https://www.kone.com/fi/uutiset-ja-taustat/tiedotteet/ julkaistuja lehdistötiedotteita:

15.9.2022: KONEelle tilaus Suzhoun ensimmäiselle kaupunkimetroradalle, metrolinjalle S1
30.06.2022: KONEelle tilaus Zhengzhoun metrolinjan 10 ykkösvaiheeseen Kiinassa
18.01.2022: KONEelle tilaus Zhengzhoun metrolinjalle Zhengzhoun lentoasemalta Xuchangiin

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Toimitamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2021 KONEen liikevaihto oli 10,5 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli yli 60 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. www.kone.com