• KONE Oyj/

KONEelle tilaus ympäristöystävälliseen ja esteettömään Generation Park Y -toimistotorniin Varsovassa Puolassa

KONE Oyj, lehdistötiedote, 1.2.2019

KONE on saanut tilauksen hissien, liukuportaiden ja edistyksellisten People Flow -ratkaisujen toimittamisesta rakenteilla olevaan Generation Park Y -toimistotorniin Rondo Daszynskiegon liikenneympyrän kupeessa Varsovassa, Puolassa. Rakennus on saamassa LEED Platinum -ympäristösertifikaatin. Lisäksi sille ollaan myöntämässä kansainvälisen WELL Building Institute(TM):n WELL-sertifikaatti, joka on tunnustus rakennuksessa työskentelevien hyvinvoinnin tukemisesta, sekä Integration Foundationin esteettömille rakennuksille myöntämä Building without Barriers -sertifikaatti.

KONE toimittaa torniin kaksi KONE MonoSpace® 700 -hissiä, kaksi korkeisiin rakennuksiin suunniteltua KONE MiniSpace(TM) -hissiä, 12 kaksikorista KONE MiniSpace(TM) -hissiä ja kolme KONE TravelMaster(TM) M110 -liukuporrasta. KONEen Destination-kohdeohjausjärjestelmä optimoi hissin suorituskyvyn odotusaikojen minimoimiseksi, ja tornin kaikkien hissien ja liukuportaiden suorituskykyä seurataan KONE E-Link(TM) etävalvontajärjestelmällä. KONE InfoScreen  näytöt jakavat multimediasisältöä ja parantavat opastusta rakennuksessa.

"Generation Park Y:n kaltaisissa pilvenpiirtäjissä kerrosten välinen liikkuminen on elinehto. Halusimme varmistaa, että rakennuksen hissit mahdollistavat sekä ihmisten sujuvan liikkumisen että huippuluokan energiatehokkuuden," sanoi Rafal Stoparczyk, Skanskan Puolan toimistoyksinkön projektipäällikö.

Generation Park koostuu kolmesta rakennuksesta. Paikalla on jo yksi keskikorkea rakennus. Parhaillaan rakenteilla on korkea tornirakennus sekä toinen keskikorkea rakennus. Toimistotorniin tulee 38 kerrosta, ja se nousee noin 140 metrin korkeuteen. Käyttäjämääräksi arvioidaan noin 5 000 ihmistä.

"Me haluamme tarjota parhaan käyttäjäkokemuksen kaikille rakennuksessa työskenteleville ja asioiville, ja meille on ilo edistää osaltamme Generation Park Y -toimistorakennuksen esteettömyyttä edistyksellisten People Flow -ratkaisujemme avulla", sanoo KONEen Keski- ja Pohjois-Euroopan aluejohtaja Thomas Hinnerskov.

Skanskan toimistoyksikkö on projektin päärakennuttaja ja urakoitsijana toimii Skanskan rakennusyksikkö. Rakennuksen on suunnitellut arkkitehtitoimisto JEMS Architekci.

Tilaus kirjattiin vuoden 2018 neljännelle neljännekselle.

Kuva: Skanska

Hanna Rutanen, viestintäjohtaja, ulkoinen viestintä, KONE Oyj, puh. +358 41 5071361, media@kone.com

Lue lisää KONEen edistyksellisistä People Flow -ratkaisuista täältä: https://www.kone-major-projects.com/high-rise-solutions/people-flow-intelligence.aspx

Aikaisemmin osoitteessa https://www.kone.com/fi/uutiset-ja-taustat/tiedotteet julkaistuja tiedotteita:
23.1.2019: KONE on maailman vastuullisimpien yritysten joukossa Corporate Knightsin listauksessa
23.1.2019: KONE jälleen CDP-ilmastoraportoinnin huippua "A-" -luokituksella
22.11.2018: Saksan ensimmäinen KONE UltraRope® asennetaan ONE-rakennukseen Frankfurt am Mainissa

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2018 KONEen liikevaihto oli 9,1 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli yli 57 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.