KONEelta hissit 95-kerroksiseen Panda Toweriin Länsi-Kiinan Chengduhun

KONE Oyj, lehdistötiedote, 9.4.2024

KONE toimittaa People Flow® ‑ratkaisuja Chengduhun, Länsi-Kiinaan, rakennettavaan 489 metrin korkuiseen Panda Tower -monikäyttörakennukseen (virallinen nimi Chengdu Tianfu Supertall). Näyttävään rakennukseen tulee kaikkiaan 95 kerrosta monipuolisia toimisto-, hotelli- ja liiketiloja.

Panda Tower on valmistuessaan, vuonna 2027, Chengdun korkein rakennus. Pilvenpiirtäjän rakenne tuo mieleen lumihuippuisen vuoren, joka sulautuu osaksi ympäröivää maisemaa. Sisälle tuleva allas ja rakennuskompleksin puutarhanomaiset ratkaisut korostavat arkkitehtuurin kestävän kehityksen mukaisuutta.

”KONEella on ollut kunnia osallistua jo usean superkorkean rakennuksen toteutukseen ja siten olla mukana muokkaamassa kaupunkimaisemia niin Kiinan alueella kuin laajemminkin”, sanoo KONEen Kiinan aluejohtaja Joe Bao. ”Olen varma, että osaamisemme takaa osaltaan myös Chengdun monikäyttöisen Panda Towerin käytettävyyden ja esteettömyyden. On innostavaa, miten KONE pystyy optimoimaan kompaktin ja totuttuja arkkitehtonisia ratkaisuja haastavan superkorkean rakennuksen käyttäjäkokemusta. Tämä on sekä mittakaavansa että ympäristöllisten näkökohtien kannalta vaikuttava projekti.”

Tilaus käsittää 24 KONE MiniSpace™ -hissin ja viiden KONE MonoSpace® -hissin toimituksen ja asennuksen. Tilaukseen sisältyy myös kaksivuotinen vakiohuoltosopimus, KONE UltraRope® -nostoteknologia, KONE E-Link™ -järjestelmä sekä hissien sujuvan käytön kaikkialla rakennuksessa takaavat KONE 24/7 Connected Services -palvelut.

Projektin päärakennuttaja on Zhonghai Jialong Chengdu Real Estate Development Co., Ltd ja pääurakoitsija on China Construction Eighth Engineering Bureau Co., Ltd. Arkkitehtuurisuunnittelusta vastaa China Southwest Architectural Design and Research Institute Co., Ltd.

Tilaus kirjattiin vuoden 2023 neljännelle neljännekselle.

Hanna Rutanen, viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. +358 41 507 1361, media@kone.com

Aikaisemmin osoitteessa https://www.kone.com/fi/uutiset-ja-taustat/tiedotteet/ julkaistuja tiedotteita:

21.11.2023: KONE toimittaa ratkaisuja Zhejiang University Alumni Headquarters Economic Parkiin Itä-Kiinassa
14.6.2023: KONEelle tilaus Shenzhen BinFengGui Industrial Parkiin Kiinassa
9.7.2021: KONEelle tilaus ikoniseen uuteen toimistorakennushankkeeseen Changshassa Kiinassa

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Toimitamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2023 KONEen liikevaihto oli 11,0 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli yli 60 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.