KONEen 4G Gateway -päätelaitteelle arvostettu Red Dot Award for Product Design 2024

KONE Oyj, lehdistötiedote, 25.6.2024

KONE on palkittu arvostetussa Red Dot Award for Product Design 2024 -kilpailussa Industrial Equipment, Machinery and Automation -luokassa. Tunnustus myönnettiin KONEen hisseihin tarkoitetulle KONE 4G Gateway -päätelaitteelle osoituksena yhtiön sitoutumisesta innovointiin, kestävään kehitykseen ja käyttäjäkeskeiseen suunnitteluun.

KONEen ja KONE China & Asia Technology -yksikön yhteistyössä valmistama 4G Gateway on uuden sukupolven päätelaite, joka on helppo asentaa ahtaisiin tiloihin, kuten laitekaappeihin ja hissikuiluihin. Pilvipohjainen laite takaa häiriöttömät tietoliikenneyhteydet.

”KONE 4G -päätelaiteprojektissa onnistuttiin pienentämään kustannuksia tuotteen laadusta tinkimättä”, toteaa KONE Kiinan digitaaliteknologiajohtaja Jonathan Lv. ”Tuote jalostettiin konseptista lanseerausvalmiiksi vain seitsemässä kuukaudessa. Kehitystiimi ehdotti ja arvioi tehokkaasti viisi ketterän työskentelyn konseptia ja valitsi niistä parhaan vaihtoehdon toteutettavaksi.”

KONE 4G Gateway -päätelaite on sekä edullinen että ympäristöystävällinen. Pelkistetty, kompakti laite pienentää tuotantokustannuksia 43 % ja materiaalien kulutusta 75 % tavanomaisesta. Se vahvistaa signaalia ja auttaa siten hissiä pysymään luotettavasti yhteydessä KONEen pilvipalveluun ympäri vuorokauden, mikä lisää käyttäjien turvallisuutta ja matkustusmukavuutta ja takaa luotettavan tuen hätätilanteissa.

KONEen muotoiluratkaisuille ja innovaatioille on myönnetty yli 40 Red Dot -palkintoa vuosien varrella. Aiempia Red Dot -palkinnon voittajia ovat muun muassa digitaalisen kokemuksen KONE DX -sarjan hissit, uuden sukupolven KONE Lane -porttijärjestelmä sekä KONE I -hissien sisustusmallisto.

Scott McMahon, viestintäpäällikkö, KONE Oyj, puh. +358 50 356 0462, media@kone.com

Aikaisemmin osoitteessa https://www.kone.com/fi/uutiset-ja-taustat/tiedotteet/ julkaistuja tiedotteita:

21.06.2022: KONEelle kolme arvostettua red dot -muotoilupalkintoa
19.05.2021: KONEen uudenlaiselle aulaporttiratkaisulle kaksi arvostettua Red Dot Design -muotoilupalkintoa – myös kolme muuta KONEen ratkaisua palkittiin
07.05.2020: KONE DX -sarjan hisseille neljä Red Dot -muotoilupalkintoa
20.05.2015: KONE Turnstile 100 wins Red Dot Award: Product Design 2015 (englanniksi)
17.06.2014: KONEen kohdeohjauspaneelille ja hissivalaisimelle arvostetut Red Dot -palkinnot

Red Dot

Ensimmäiset Red Dot ‑muotoilupalkinnot jaettiin jo vuonna 1955. Kilpailu on vakiinnuttanut asemansa maailman suurimpien ja arvostetuimpien muotoilukilpailujen joukossa. Kilpailuun lähetetään yli 18 000 palkintohakemusta. Palkintoja jaetaan kolmessa sarjassa: Red Dot Award: Product Design, Red Dot Award: Brands & Communication Design ja Red Dot Award: Design Concept. Vuonna 2021 Red Dot Award: Product Design -sarjaan osallistui yhtiöitä ja organisaatiota noin 60 maasta. Noin 50 asiantuntijasta eri puolilta maailmaa koostuva tuomaristo käytti tuotteiden arviointiin useita päiviä. Tuomaristo arvioi tuotteita muun muassa niiden innovatiivisuuden, toimivuuden, muodollisen laadun ja pitkäikäisyyden perusteella.

www.red-dot.org

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Toimitamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2023 KONEen liikevaihto oli 11,0 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli yli 60 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.