Muutoksia KONEen johtokunnassa

KONE Oyj, pörssitiedote, 18. tammikuuta 2022 klo 9.30

Muutoksia KONEen johtokunnassa

Thomas Hinnerskov, Etelä-Euroopan, Afrikan ja Lähi-idän aluejohtaja on päättänyt jättää tehtävänsä KONEen johtokunnassa viimeistään toukokuun 2022 lopussa siirtyäkseen uuteen tehtävään yhtiön ulkopuolelle. Thomas on toiminut KONEen johtokunnan jäsenenä vuodesta 2016; ensin Keski- ja Pohjois-Euroopan aluejohtajana ja sen jälkeen Etelä-Euroopan, Afrikan ja Lähi-idän aluejohtajana. Hänen seuraajansa haku on käynnissä.

“Haluan kiittää Thomasta hänen arvokkaasta panoksestaan kannattavuuden parantamiseksi sekä työntekijöiden valtuuttamisen ja osallistamisen eteen viimeisen kuuden vuoden aikana. Toivotan hänelle menestystä uudessa tehtävässä,” sanoo KONEen toimitusjohtaja Henrik Ehrnrooth.

Susanne Skippari, henkilöstöjohtaja, KONE Oyj, puh. 020 475 4524

Henrik Ehrnrooth

Susanne Skippari
henkilöstöjohtaja

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2020 KONEen liikevaihto oli 9,9 miljardia euroa, ja vuoden 2020 lopulla henkilöstömäärä oli yli 60 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.