Muutoksia KONEen johtokunnassa

KONE Oyj, pörssitiedote, 19. joulukuuta 2023 klo 9.30

Muutoksia KONEen johtokunnassa

Nicolas Alchal, KONEen Lähi-idän, Turkin ja Afrikan maayhtiön johtaja, on nimitetty Strategia & Transformaatio -yksikön johtajaksi 1. tammikuuta 2025 alkaen. Hän seuraa tehtävässään Axel Berklingiä, joka nimitettiin Commercial & Operations -yksikön johtajaksi lokakuussa 2023. Ennen kuin Nicolas aloittaa uudessa roolissaan, hän tulee toimimaan KONEen Euroopan alueorganisaation väliaikaisena johtajana 1. maaliskuuta 2024 alkaen kun Euroopan alueen nykyinen johtaja, Karla Lindahl, aloittaa äitiysvapaansa. Karla palaa takaisin johtamaan KONEen Euroopan aluetta alkuvuonna 2025.

Haku Nicolaksen seuraajaksi on alkanut. Nicolas aloitti uransa KONEella vuonna 2011 ja on toiminut useissa johtotehtävissä, kuten uuslaiteliiketoiminnan johtajana ja Delivery Operations -yksikön johtajana KONEen Etelä-Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan alueorganisaatiossa, ja ennen nykyistä positiotaan maajohtajana Arabiemiirikuntien, Qatarin, Omanin ja Bahrainin maayhtiössä.

Kaori Uehigashi on nimitetty Strategia & Transformaatio -yksikön väliaikaiseksi johtajaksi 4. tammikuuta 2024 alkaen, ja hän tulee toimimaan positiossa vuoden 2024 loppuun asti. Kaori toimii tällä hetkellä Boston Consulting Groupin (BCG) osakkaana ja BCG:n Suomen toimitusjohtajana.

Sekä Nicolas että Kaori tulevat raportoimaan Philippe Delormelle, joka aloittaa KONEen toimitusjohtajana 1. tammikuuta 2024.

“Haluan kiittää Axelia hänen erinomaisesta työstään Strategia & Transformaatio -yksikön johtajana, ja lämpimästi toivottaa Nicolaksen ja Kaorin tervetulleiksi KONEen johtokuntaan. Haluan myös toivottaa kaikkea hyvää Karlalle ja hänen perheelleen tämän iloisen tapahtuman johdosta,” sanoo Henrik Ehrnrooth, KONEen toimitusjohtaja.

Susanne Skippari, johtaja, Henkilöstö & viestintä, KONE Oyj, puh. 020 475 4524

Henrik Ehrnrooth

Susanne Skippari
johtaja, Henkilöstö & viestintä

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Toimitamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2022 KONEen liikevaihto oli 10,9 miljardia euroa, ja vuoden 2022 lopulla henkilöstömäärä oli yli 60 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.