Muutos KONEen johtokunnassa – Ken Schmid nimitetty KONEen Amerikan aluejohtajaksi

KONE Oyj, pörssitiedote, 30. maaliskuuta 2020 klo 8.30

Ken Schmid (MBA) on nimitetty KONEen Amerikan aluejohtajaksi 1.4.2020 alkaen. Hän jatkaa KONEen johtokunnan jäsenenä ja raportoi KONEen toimitusjohtaja Henrik Ehrnroothille. Hänen asemapaikkanaan on Lisle, IL, USA.

Ken on toiminut Amerikan alueen talousjohtajan tehtävän lisäksi väliaikaisena Amerikan aluejohtajana ja KONEen johtokunnan jäsenenä helmikuusta 2020 alkaen.

Ken on työskennellyt KONEen Amerikan alueen talousjohtajana ja KONEen globaalin talousorganisaation johtoryhmän jäsenenä vuodesta 2005 lähtien, Global Information Services -yksikön johtajana 2003–2005, Amerikan tietohallintojohtajana 1998–2003 sekä laadun johtotehtävissä 1995–1998. Ken on toiminut KONEella myös lukuisissa uuslaiteliiketoiminnan myyntitehtävissä eri yksiköissä.

”Toivotan Kenin tervetulleeksi KONEen johtokuntaan ja Amerikan vakinaiseksi aluejohtajaksi. Hän on aiemmissa tehtävissään KONEella osoittanut vahvaa johtajuutta ja toiminut monipuolisesti erityypissä rooleissa liiketoiminnassa, eri yksiköissä ja maantieteellisesti eri alueilla. Ken edustaa KONEen kulttuuria ja arvoja esimerkillisesti, ja on menestyksekkäästi johtanut useita muutoshankkeita. Olen vakuuttunut, että pystymme vahvistamaan entisestään tuloksentekokykyämme, asiakaskeskeisyyttämme ja yhteistyötämme Amerikan alueella Kenin johtajuuden ja vahvan paikallisen organisaatiomme ansiosta,” sanoo KONEen toimitusjohtaja Henrik Ehrnrooth.

Susanne Skippari, henkilöstöjohtaja, puh. +358 400 955 670

Henrik Ehrnrooth

Susanne Skippari
henkilöstöjohtaja

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2019 KONEen liikevaihto oli 10 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli noin 60 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.