Tilapäinen muutos KONEen johtokunnassa

KONE Oyj, pörssitiedote, 21. lokakuuta 2022 klo 9.30

Tilapäinen muutos KONEen johtokunnassa

Karla Lindahl, Etelä-Euroopan ja Välimeren alueesta vastaava johtaja, jää äitiysvapaalle joulukuussa 2022 ja palaa positioonsa kesällä 2023. Ilkka Hara, talousjohtaja, on nimitetty Etelä-Euroopan ja Välimeren väliaikaiseksi aluejohtajaksi hänen nykyisen roolinsa lisäksi.

”Olen todella iloinen Karlan puolesta hänen tulevan perhetapahtumansa johdosta. Aloitettuaan Etelä-Euroopan ja Välimeren aluejohtajana hän on keskittynyt tiimin osallistamiseen ja valtuuttamiseen parempien tulosten saavuttamiseksi. Olen luottavainen, että Karlan poissaolon aikana Ilkka yhdessä Etelä-Euroopan ja Välimeren alueen tiimin kanssa jatkaa hyvää kehitystä, jota olemme alueella nähneet. Toivotan Karlan tervetulleeksi takaisin ensi kesänä,” sanoo KONEen toimitusjohtaja Henrik Ehrnrooth.

Susanne Skippari, henkilöstöjohtaja, KONE Oyj, puh. 020 475 4524

Henrik Ehrnrooth

Susanne Skippari
henkilöstöjohtaja

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Toimitamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2021 KONEen liikevaihto oli 10,5 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli yli 60 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.