ÄLYKKÄÄMPIÄ NOSTORATKAISUJA - KONECRANES ESITTELEE UUSIA TUOTTEITA CEMAT 2011 -MESSUILLA

Konecranes esittelee useita uusia tuotteita ja palveluita tänään CeMAT 2011 -messuilla Saksan Hannoverissa. Näiden joukossa ovat muun muassa TRUVIEW-etävalvontajärjestelmä, täyden palvelun TRUCARE-huoltokonsepti, RailQ -nosturiratojen tarkistusjärjestelmä ja XA-alumiini-kevytnosturijärjestelmä, jossa on Air Balancer- ja Vertical Lifter-tuotteet. Lisäksi Konecranes esittelee CXT-nostureiden ja  SMARTON®-tuoteperheen uudet ominaisuudet. Konecranes myös esittelee kattavan valikoiman raskaiden Konecranes-trukkien ja konttikurottajien uudet ominaisuudet.

TRUVIEW -etävalvontajärjestelmä ja- raportointipalvelu kerää etäyhteyden kautta nosturin aitoa käyttötietoa. Tämä tarkoittaa asiakkaalle parantunutta turvallisuutta ja tehokkuutta, sillä nosturin huolto voidaan suunnitella nosturin todellisen käytön ja kunnon perusteella.

TRUCARE on viiden vuoden mittainen täyden palvelun huoltosopimus, joka perustuu TRUVIEW-etävalvontajärjestelmään.  Kiinteä hinta sisältää tarvittavat perushuoltotoimenpiteet ja varaosat. TRUCARE-sopimuksen ansiosta asiakas voi keskittyä ydinliiketoimintaansa, sillä Konecranes pitää huolen nostureista.

Vaativiin huoltosovelluksiin ja prosesseihin tarkoitetut SMARTON-nosturit esiteltiin vuosi sitten. Asiakkaan tuotannon maksimointiin ja nosturin elinkustannusten minimointiin suunniteltu SMARTON-tuoteperhe on nyt täydentynyt älykkäillä ominaisuuksilla, kuten puoliautomaattisella paikoitustoiminnolla.

Konecranes CXT-nostureiden valikoima ulottuu perussovelluksista puoliautomatisoituihin nostureihin, ja niiden nostokapasiteetti on 1-80 tonnia. Nostureiden suorituskykyä ja lastinkäsittelyn tarkkuutta on parannettu uusilla ominaisuuksilla, esimerkiksi mukautuvalla ja laajennetulla nostonopeuden ohjauksella.

Konecranes Air Balancer -tuotetta käytetään toiminnoissa, jotka vaativat nopeita ja pehmeitä liikkeitä sekä erityistä tarkkuutta. Kun voimanlähteenä käytetään paineilmaa, nostettava esine vaikuttaa käytännössä painottomalta.

Konecranes Vertical Lifter on perusyksikkö erityisiin tarttumissovelluksiin tarkoitetuissa manipulaattoreissa. Tasapainoisen toimintatavan ansiosta osien käsittely tuntuu lähes painottomalta ja toistuvat jaksolliset prosessit sujuvat helposti, nopeasti ja suurella tarkkuudella.

Konecranes XA -aluminiiniprofiilit on suunniteltu aina 2 000 kilon nostoihin asti. Teräsrakenteeseen verrattuna XA-järjestelmällä on 50 prosenttia pienempi rullausvastus, joka merkitsee tehokkaampaa valmistusprosessia.

Raskaat, nostokapasiteetiltaan 10–65 tonnin Konecranes trukit ja konttikurottajat tarjoavat konttien ja materiaalien käsittelyyn maksimaalista tehokkuutta, taloudellisuutta ja turvallisuutta. Uusimpia ominaisuuksia ovat muun muassa ECO-driving, jopa 40 prosentin polttoainesäästöt tuova uusi valvontajärjestelmä; NearGuard-järjestelmä, joka varoittaa kuljettajaa törmäysvaarasta ennalta määriteltyihin esteisiin, sekä rengaspaineiden valvonta- ja varoitusjärjestelmä.

Lehdistö:
Mikael Wegmüller, johtaja, markkinointi ja viestintä
Sähköposti: mikael.wegmuller@konecranes.com tai puhelin 020 427 2008

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puhelin 020 427 2050

Tämä lehdistötiedote löytyy www-sivuiltamme osoitteesta www.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2010 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 1 546 miljoonaa euroa. Konsernilla on 10 000 työntekijää 578 kohteessa 46 maassa.