DP World Antwerp Gateway tilasi automaattisten pinoamisnostureiden kaluston Konecranesilta

DP World Antwerp Gateway on tilannut 34 automaattisesta pinoamisnosturista (Konecranes Gottwaldin ARMG-nosturista) koostuvan kaluston Belgian Antwerpenissa sijaitsevaan konttiterminaaliinsa. Nosturit ovat lisäys tällä hetkellä käytössä olevaan 20 ARMG-nosturin kalustoon. Ensimmäinen erä toimitetaan vuoden 2022 toisella neljänneksellä ja viimeinen vuoteen 2026 mennessä. Tilaus kirjattiin vuoden 2020 joulukuussa.

DP World Antwerp Gateway halusi jatkaa nykyistä toimintaratkaisuaan käyttämällä tämänhetkistä, Gottwaldin vuonna 2006 toimittamaa automaattisten pinoamisnosturien (ASC) järjestelmäänsä. Tätä uutta, Konecranes Gottwaldin ARMG-nosturikaluston sisältävää ASC-järjestelmää käyttämällä saadaan käyttöön uusimpien automaatiotekniikoiden hyödyt.

”Kävimme Konecranesin kanssa useita syväluotaavia keskusteluja terminaalimme automaatiolaajennuksen kaikista puolista. Olimme lopulta vakuuttuneita siitä, että Konecranes toimittaisi kaiken tarvitsemamme. Tarvitsemme jatkoa nykyisen ASC-ratkaisumme tekniikalle. Haluamme hyödyntää automaatiotekniikan uusimpia kehitysaskelia. Automatisoitu trukkienkäsittely paranee ja etäohjauksesta tulee ergonomisempaa”, kertoo DP World Antwerp Gatewayn projektijohtaja Jef Lambregts.

Konecranes tarjoaa sekä teknistä jatkuvuutta että innovaatioita. Uusi ASC-järjestelmätilaus on Gottwaldin ARMG-suunnitteluratkaisun mukainen, ja sen huomattavin fyysinen ominaisuus on konttien kuormaustarkkuutta parantava ohjauspalkki. Suuremman nostokorkeuden tueksi on kehitetty uusi vaunumalli. Tämä malli perustuu Konecranesin hyväksi todettuun tekniikkaan, ja trukkien alustassa käytetään olemassa olevista automaattilaskujärjestelmistä koostuvaa hybridiratkaisua.

TBA laajentaa terminaalissa tällä hetkellä käytössä olevaa laitehallintajärjestelmää osana hanketta. TBA:n laitehallintajärjestelmä on erittäin joustava ja hyväksi todettu. Lisäksi se toimii luotettavasti ja tehokkaasti kaikentyyppisten automaattisten kontinkäsittelylaitteiden kanssa sekä kaikissa terminaalikäyttöjärjestelmien ja laitteiden yhdistelmissä.

Uudet Konecranes Gottwald ARMG -nosturit voivat pinota yksi yli kuuden konttia päällekkäin yhdeksällä konttirivillä, mikä varmistaa erinomaisen pinoamistiheyden.

Myös Konecranesin Satamapalvelut-yksikkö osallistuu toimitukseen. Tämänhetkistä palvelutasosopimusta laajennetaan ja siihen sisällytetään ohjelmistopäivitykset.

Sopimus on osa Konecranesin satamien automatisointipolkua, jossa konttiterminaalien tuottavuutta ja turvallisuutta parannetaan hallittavissa olevien vaiheiden kautta. Tämä polku käsittää älykkäitä ominaisuuksia aina täyteen automaatioon saakka, ja sen yhteydessä käyttöön voidaan ottaa valvottuja toimintoja ja etäohjausta, jotta automaation tuomia etuja voidaan ottaa sujuvasti käyttöön. Satamien automatisointipolku on saatavilla kaikkiin konttien käsittelylaitteisiin valmistajasta riippumatta. Lopullisena tavoitteena voi olla täysi automaatio, mutta ei välttämättä. Tärkeintä on joustavuus.

Mattias Karlsson, myyntijohtaja, Konecranes Port Solutions
Email: mattias.karlsson@konecranes.com or phone: +31611216575

Lisätietoja sijoittajille ja analyytikoille:
Kiira Fröberg, sijoittajasuhteet, Konecranes
Email: kiira.froberg@konecranes.com or phone: +358 20 427 2050

Tämä lehdistötiedote on julkaistu sivustollamme osoitteessa konecranes.com

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2019 konsernin liikevaihto oli yhteensä 3,33 miljardia euroa. MHE-Demag mukaan lukien konsernilla on noin 17 000 työntekijää 50 maassa. Konecranesin osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).