Ensimmäinen Konecranes BOXPORTER RMG -nosturi myyty Luka Koperille Sloveniaan

Konecranes esitteli kesäkuussa uuden BOXPORTER RMG -nosturin TOC Europe -messuilla. Syyskuussa Konecranes allekirjoitti Sloveniassa sijaitsevan Koperin sataman kanssa sopimuksen ensimmäisen BOXPORTER RMG -yksikön toimittamisesta. Nosturi toimitetaan vuonna 2017.

Koperin sataman operaattori Luka Koper d.d on tilannut Konecranes BOXPORTER RMG -nosturin. BOXPORTER on uusi RMG-nosturi, jonka edistyksellinen käyttöjärjestelmä tarjoaa nosturinkäyttäjälle selkeän kuvan kontin kaikista liikkeistä. Käyttöjärjestelmä sisältää innovaatioita, joita Konecranes on käytännössä testannut automaattisten pinoamisnostureiden etäkäytössä.

”Konecranes on aina tehnyt tulevaisuuden ratkaisuja. Yritys on jälleen osoittanut, miten uusinta nosturitekniikkaa voidaan hyödyntää, tällä kertaa nosturin ajokokemuksen parantamiseen ympäristöä ja terminaalin ominaisuuksia unohtamatta. BOXPORTER RMG -nosturi tarjoaa käyttäjille paremman näkyvyyden ja ergonomian, ja siten paremman ajokokemuksen”, sanoo Marko Babič, Director, Luka Koper Container Terminal.

”Luka Koper on tulevaisuuteen suuntautunut konttisatama, joten olen iloinen sen myönteisestä suhtautumisesta innovatiiviseen BOXPORTER RMG -nosturiimme. Olen varma, että yritys on tyytyväinen nosturin suorituskykyyn ja luotettavuuteen”, sanoo Antti Halonen, myyntipäällikkö, Konecranes, satamanosturit.

Koperin satama perustettiin vuonna 1957. Se on kasvanut tasaisesti vuosien aikana. Nyt siihen kuuluu 12 erikoisterminaalia, ja siellä työskentelee noin 1 000 työntekijää. Se on Adrianmeren johtava konttiterminaali, joka käsitteli 790 736 TEUta vuonna 2015. Luka Koper aloitti äskettäin tärkeän, 300 miljoonan euron investointikauden. Noin 235 miljoonaa euroa varataan itse konttiterminaalille; summa mahdollistaa nykyisen 950 000 TEUn kapasiteetin kasvattamisen 1,3 miljoonan TEUhun vuoteen 2020 mennessä. Vuoden 2016 loppuun mennessä Koperin satamalla on 20 Konecranes RTG-nosturia, yksi STS-nosturi ja kaksi RMG-nosturia. Ne saavat positiivista palautetta sataman nosturinkuljettajilta.

Lehdistö:
Antti Halonen, myyntipäällikkö, satamanosturit
Sähköposti: antti.halonen@konecranes.com tai puh. 020 4272678

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puh. 020 427 2050

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa www.konecranes.com.

Konecranes
Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2015 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 126 miljoonaa euroa. Konsernilla on 11 400 työntekijää ja 600 huoltopistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).