ENSIMMÄISET KONECRANES-KONTTILUKIT AMERIKKALAISEN MAHER TERMINALS LLC:N KONTTITERMINAALIIN

Konecranes sai toukokuussa 2012 kuuden konttilukin tilauksen yhdysvaltalaiselta Maher Terminals LLC -yritykseltä. Tilaus on Konecranes-konsernin ensimmäinen konttilukkitoimitus Maherille, joka on yksi maailman suurimmista konttiterminaalioperaattoreista. Terminaalin palveluja käyttävät lukuisat laivayhtiöt ja asiakkaat. Konttilukit toimitetaan Maherin New Yorkin/New Jerseyn sataman terminaaliin marraskuussa 2012. Osapuolet ovat sopineet, ettei tilauksen arvoa julkaista.

Maher Terminals LLC:n merikonttiterminaali on New Yorkin ja New Jerseyn sataman suurin. Erittäin joustava ja tehokas konttiterminaali sijaitsee strategisesti keskellä yhtä maailman vauraimmista kuluttajamarkkinoista. Maherilla on tällä hetkellä yli 160 konttilukkia.

”Olemme erittäin tyytyväisiä, että Maher on päättänyt korvata terminaalinsa vanhenevat koneet Konecranes-dieselsähkökonttilukeilla”, sanoo Jost Dämmgen, myyntipäällikkö, Konecranes-satamanosturit. “Edistykselliset Konecranes-konttilukit yhdessä kunnossapidon, varaosien ja koulutuspaketin kanssa auttavat varmasti asiakkaitamme saavuttamaan korkeamman laatu- ja palvelutason.”

Tilatut konttilukit on varustettu Konecranes-sähkökäytöillä ja -voimansiirtokomponenteilla, jotka takaavat korkeimman kestävyyden, luotettavuuden ja suorituskyvyn käyttö- ja kunnossapitokustannusten pysyessä alhaisina. Konttilukkien nostokapasiteetti on 40 tonnia yhdellä kontilla ja 50 tonnia kahdella kontilla, ja ne voivat pinota yksi yli kahden konttia.

Lehdistö
Jost Dämmgen, myyntipäällikkö, Konecranes-satamanosturit
Sähköposti:
jost.daemmgen@konecranes.com tai puhelin +49 171 339 7548

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com
tai puhelin +358 20 427 2050

Tämä lehdistötiedote löytyy www-sivuiltamme osoitteesta www.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2011 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 1 896 miljoonaa euroa. Konsernilla on 11 700 työntekijää 609 kohteessa 47 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).