• Konecranes Oyj/

Guinealainen Winning Logistics vahvistaa bauksiitinkäsittelykalustoaan kahdella uudella Konecranes-proomunosturilla

Konecranes sai guinealaiselta Winning Logisticsilta tilauksen kahdesta Konecranes Gottwald ‑proomunosturista vuoden 2023 ensimmäisellä neljänneksellä. Vuoden 2024 kolmannella neljänneksellä tapahtuvan käyttöönoton jälkeen Winning Logisticsilla on käytössään yhteensä kymmenen Konecranes Gottwald ‑proomunosturia, joilla lastataan aluksiin bauksiittia Länsi-Afrikan rannikolla.

Konecranes Gottwald ‑proomunosturit on suunniteltu ja rakennettu erityisesti keskeytyksettömän materiaalivirran varmistamiseen veden äärellä ja haastavissakin meriolosuhteissa. Niitä voidaan käyttää tuulen nopeuden ollessa enintään 24 m/s ja aaltojen korkeuden ollessa enintään 2,5 m. Ne on valmistettu Lloyd’s Register Code for Lifting Appliances in a Marine Environment ‑määräysten mukaisesti.

”Winning International Group ottaa ympäristöön, yhteiskuntaan ja hyvään hallintotapaan liittyvien vaatimusten noudattamisen vakavasti. Siksi hankimme tuotteita ja palveluita, jotka ovat turvallisia, luotettavia ja tehokkaita. Tiedämme siirrettävien Konecranes Gottwald ‑satamanosturien olevan luotettavia, ankariin olosuhteisiin soveltuvia tuotteita. Niiden erinomainen tuottavuus, jota vahvistaa laadukas huolto luovat meille jatkuvaa lisäarvoa. Nostureilla on keskeinen rooli ainutlaatuisessa merellä tapahtuvassa jälleenlaivaustoiminnassamme, joka on osoittautunut tehokkaaksi, kannattavaksi ja ympäristöystävälliseksi. On hienoa tehdä yhteistyötä Konecranesin kaltaisten toimittajien kanssa, jotka ovat meidän laillamme sitoutuneet vastuullisuuteen myös muilla alueilla merenkulun ja kaivosteollisuuden lisäksi”, toteaa Winning International Groupin varapääjohtaja Sun Zhijun.

”Proomunosturimme ovat kaikin puolin nykyaikaisia rahdinkäsittelykoneita, joita voidaan käyttää keskivirtalogistiikassa ja avomerellä. Winning Logistics on luottanut asiantuntemukseemme jo yli 20 vuotta, ja se on hyvä osoitus johtajuudestamme tällä markkina-alueella”, kertoo Konecranesin satamaratkaisujen aluemyyntipäällikkö Holger Wagner.

Vahva asiakaslähtöisyys sekä sitoutuminen liiketoiminnan kasvuun ja jatkuvaan kehittämiseen tekevät Konecranesista nostolaitealan johtajan. Tätä tukevat investoinnit digitalisaatioon ja teknologiaan sekä työmme materiaalivirtojen tehostamiseksi ratkaisuilla, jotka vähentävät hiilidioksidipäästöjä ja edistävät kiertotaloutta ja turvallisuutta.

Voit katsoa tiivistetyn yleiskatsauksen Konecranesin liiketoiminnasta klikkaamalla tästä. Lisätietoja Konecranes Gottwald ‑proomunostureista löydät täällä.

Robert Vennemann, markkinointipäällikkö, Mobile Harbor Cranes, Port Solutions, Konecranes
Sähköposti: robert.vennemann@konecranes.com tai puhelin: +49 211 7102 3119

Konecranes Media Desk
media@konecranes.com

Lisätietoja sijoittajille ja analyytikoille:
Kiira Fröberg, Konecranesin sijoittajasuhdejohtaja
Sähköposti: kiira.froberg@konecranes.com tai puhelin: +358 20 427 2050

Tämä julkaisu on saatavilla sivustolla Konecranes.com

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaina on muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuuden yrityksiä, telakoita, satamia ja terminaaleja. Konecranes toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2022 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 3,4 miljardia euroa. Konsernilla on noin 16 500 työntekijää noin 50 maassa. Konecranesin osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).