Houstonin satamalta Konecranesille viiden RTG-nosturin lisätilaus hybridisoinnin edistämiseksi

(Kuva: Port Houston)

Texasilainen Houstonin satama on tilannut Konecranesilta Barbours Cut ‑konttiterminaaliinsa viisi RTG-hybridinosturia. Tarkoituksena on tukea sataman pitkän aikavälin parannusohjelmaa, joka sisältää kanavien kehittämistä ja maainfrastruktuuri-investointeja. Tilaus kirjattiin vuoden 2023 kolmannella neljänneksellä, ja nosturit toimitetaan vuoden 2025 alussa.

Houstonin satamassa jatketaan RTG-konttienkäsittelyn hybridisointia sataman Barbours Cut- ja Bayport-terminaaleissa, jotta satama voi vastata konttiliikenteen kasvuun ekotehokkaalla tavalla. Houstonin satamassa on tällä hetkellä käytössä 116 Konecranesin RTG-nosturia, joista 26 on hybridikäyttöisiä. Tämän ja viime lokakuussa julkistetun nosturitilauksen myötä satamassa on vuoden 2025 alkuun mennessä 57 RTG-hybridinosturia.

”Konecranesin RTG-nosturit ovat erittäin suosittuja Pohjois-Amerikassa. On hienoa, että hybridiversiota käytetään yhä enemmän muiden RTG-nostureiden joukossa Houstonin satamassa, joka on aina kehityksen kärjessä, etenkin ekotehokkuudessa”, kertoo Konecranesin satamaratkaisujen aluemyyntijohtaja Jussi Suhonen.

Konecranesilta tilatuissa RTG-hybridinostureissa on edistynyttä litiumioniakkutekniikkaa ja akunhallintajärjestelmä, joka seuraa akkujen varaustasoa ja yleistä kuntoa. Konecranes voi seurata järjestelmän tilaa TRUCONNECT®-etäyhteyden kautta. Hybridivoimajärjestelmä on täysin modulaarinen ja jälkiasennettava. Siinä on ekotehokas tason 4f dieselmoottori, joka lataa akkuja tarvittaessa.

Uusi tilaus on osa EcoliftingTM-valikoimaa ja Konecranesin jatkuvaa pyrkimystä pienentää asiakkaidemme hiilijalanjälkeä. Aiomme jatkossakin tehdä enemmän vähemmällä muun muassa optimoimalla dieselkäyttölaitteiden ympäristötehokkuutta sekä edistämällä hybridisaatiota ja täysin sähköisen kaluston käyttöä.

Vahva asiakaslähtöisyys sekä sitoutuminen liiketoiminnan kasvuun ja jatkuvaan kehittämiseen tekevät Konecranesista nostolaitealan johtajan. Tätä tukevat investoinnit digitalisaatioon ja teknologiaan sekä työmme materiaalivirtojen tehostamiseksi ratkaisuilla, jotka vähentävät hiilidioksidipäästöjä ja edistävät kiertotaloutta ja turvallisuutta.

Voit katsoa tiivistetyn yleiskatsauksen Konecranesin liiketoiminnasta (englanniksi) klikkaamalla tästä. Lisätietoja Konecranesin RTG-nostureista on täällä, ja lisätietoja Konecranesin RTG-nosturien voimalaitevaihtoehdoista ja hybridikäytöstä on täällä.

Svend Videbaek, markkinointiasiantuntija, Satamanosturit, Konecranes
Sähköposti:
svend.videbaek@konecranes.com tai puhelin: +358 40 729 3953

Konecranes Media Desk

media@konecranes.com

Lisätietoja sijoittajille ja analyytikoille:
Kiira Fröberg, Konecranesin sijoittajasuhdejohtaja
Sähköposti:
kiira.froberg@konecranes.com tai puhelin: +358 20 427 2050

Tämä julkaisu on saatavilla sivustolla
Konecranes.com.

Konecranes on materiaalinkäsittelyalan globaaleja johtajia. Palvelemme laajaa asiakasjoukkoa useilla eri toimialoilla. Olemme kerta toisensa jälkeen määrittäneet alan parhaat käytännöt, jokapäiväisistä parannuksista isoihin läpimurtoihin kriittisillä hetkillä. Tiedämme, että voimme aina löytää turvallisemman, tuottavamman ja vastuullisemman tavan toimia. Siksi 16 300 työntekijäämme yli 50 maassa ovat ansainneet asiakkaiden luottamuksen, ja olemme päivittäin mukana nostamassa, käsittelemässä ja siirtämässä asioita, joita maailma tarvitsee. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli 3,4 miljardia euroa. Konecranesin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä (tunnus: KCR).