Indonesialainen satamaoperaattori tilaa kahdeksan siirrettävää Konecranes Gottwald -satamanosturia

Konecranes on saanut tähän mennessä suurimman siirrettävien Konecranes Gottwald -satamanostureiden tilauksensa Aasian ja Tyynenmeren alueelta. Javassa toimiva satamaoperaattori PT Berlian Jasa Terminal Indonesia (PT BJTI) lisää vuoden 2017 aikana ja vuoden 2018 alussa kahdeksan nosturia tämänhetkiseen kahdeksan Konecranes Gottwald -laitteen kalustoonsa. Uudet nosturit ovat erityisen ekotehokkaita, sillä niissä on terminaalin sähköverkkoon liitettävä ulkoinen virtalähde. Tämä on merkittävä askel PT BJTI:n pitkän aikavälin kestävän kehityksen ohjelmassa.

Uusien nosturien avulla PT BJTI voi monipuolistaa tarjontaansa ja vahvistaa entisestään johtoasemaansa paikallisilla markkinoilla. Putut Sri Muljanto, Managing Director, PT BJTI: ”Surabayan terminaalimme on Indonesian sisämaan tärkeä logistiikkakeskus. Tähän asti olemme hoitaneet kontinkäsittelyn pääasiassa kahdeksalla Konecranes Gottwald Model 4 -nosturillamme. Uusien laitteiden avulla käsittelykapasiteettimme kasvaa merkittävästi. Erityisesti Model 5 -nosturit mahdollistavat suurempien konttialusten palvelemisen sekä monenlaisten raskaiden projekti- ja yleisrahtien lastauksen ja purkamisen. Aiomme myös kehittää irtotavarankäsittelytoimintaamme ja käyttää uusia laitteita irtotavarankäsittelyssä moottoritarttujan avulla.”

Nostureista neljä on Model 5 -kaksiköysinostureita, joiden maksiminostokapasiteetti on 125 tonnia ja maksimiulottuvuus 51 metriä. Toiset neljä ovat Model 4 -kaksiköysinostureita, joiden maksiminostokapasiteetti on 100 tonnia ja maksimiulottuvuus 46 metriä.

Giuseppe Di Lisa, Sales & Marketing Director, Mobile Harbor Cranes, Konecranes: ”Olemme ylpeitä siitä, että, mahdollisimman korkean ekotehokkuuden ja monia siihen liittyviä etuja tarjoava teknologiamme on johtanut tähän ennätystilaukseen. Uudet nosturit saavat virtaa terminaalin omasta sähköverkosta, mikä auttaa PT BJTI:tä parantamaan toimintojensa tuottavuutta ja laskee merkittävästi terminaalin pakokaasu- ja melupäästöjä.”

Mike Green, Regional Director, Port Solutions, Konecranes: ”Myös paikallisen huoltopalvelun saatavuus ja laatu ovat tämän onnistumisen tautalla. Uusien laitteiden myötä PT BJTI:llä on Aasian ja Tyynenmeren alueen suurin siirrettävien Konecranes Gottwald -satamanosturien kalusto.”

Klaus Peter Hoffmann, Vice President, Integration, Ports Solutions, Konecranes
Sähköposti: klaus-peter.hoffmann@konecranes.com tai puhelin: +49 211 7102 4150

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puhelin +358 20 427 2050

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2016 yrityksen (vertailukelpoisen yhdistetyn yhtiön) liikevaihto oli yhteensä 3 278 miljoonaa euroa. Konsernilla on 17 000 työntekijää ja 600 toimipistettä 50 maassa. Konecranes Oyj:n A-sarjan osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).