• Konecranes Oyj/

Intergis joustavoittaa rahdinkäsittelyä kuudennen sukupolven siirrettävällä Konecranes Gottwald ‑satamanosturilla Etelä-Koreassa

Intergis Co. Ltd on tilannut Konecranesilta siirrettävän Gottwald ESP.5 ‑satamanosturin parantaakseen tavallisen rahdin ja irtotavaran käsittelykapasiteettia sekä vähentääkseen paikallisia päästöjä Busanin satamassa Etelä-Koreassa. Tämä uusi kuudennen sukupolven laite lisää Intergisin olemassa olevan laitekannan monipuolisuutta, kun yritys tekee satamassa merkittäviä uudistuksia. Vuoden 2024 toisella neljänneksellä tilattu nosturi toimitetaan vuoden 2025 alussa.

Logistiikkayhtiö Intergis tarjoaa palveluja kuudessa kaupallisessa satamassa eri puolilla Etelä-Koreaa, mukaan lukien Busanin satamassa, joka on maan suurin. Yritys on nyt tilannut uuden kuudennen sukupolven siirrettävän satamanosturin, jolla yritys voi vastata irtotavara- ja rahtiliikenteen odotettuun kasvuun sekä samalla vähentää hiilidioksidipäästöjä alueen merkittävässä logistisessa keskuksessa.

”Busanin satamasta on nopeasti tulossa kansainvälisen kaupan kannalta tärkeä solmukohta. Uuden nosturin myötä pystymme käsittelemään kaikkea, mitä markkinat vaativat. Lisäksi nosturin sähköinen käyttökoneisto vähentää polttoaineen kulutusta, mikä tukee asiakasta ympäristöystävällisen kaupallisen satama-alueen luomisessa. Arvostamme Konecranesin jatkuvaa paikallista huoltotukea suuresti”, kertoo Intergisin toimitusjohtaja Dong Ho Park.

”Intergis kääntyi puoleemme ja pyysi nosturia, jolla yritys voisi varmistaa sujuvan ja tehokkaan toiminnan, mahdollisimman vähäiset käyttökatkokset ja pienemmät päästöt. Konecranes on ollut Intergisin luotettava yhteistyökumppani jo vuosien ajan. On hienoa, että voimme jatkaa tätä suhdetta pitkäaikaisen huoltoedustajamme Kilwoon tukemana”, toteaa Konecranesin satamaratkaisujen myyntijohtaja Jerry Fann.

Tämä sopimus on osa Ecolifting™-visiota, jonka avulla Konecranes pyrkii lisäämään tuotteidensa ja palveluidensa myönteisiä ympäristövaikutuksia sekä pienentämään asiakkaiden hiilijalanjälkeä. Aiomme jatkossakin tehdä enemmän vähemmällä muun muassa optimoimalla dieselkäyttölaitteiden ympäristötehokkuutta sekä edistämällä hybridisaatiota ja täysin sähköisen kaluston käyttöä.

Vahva asiakaslähtöisyys sekä sitoutuminen liiketoiminnan kasvuun ja jatkuvaan kehittämiseen tekevät Konecranesista materiaalinkäsittelyalan johtajan. Tätä tukevat investoinnit digitalisaatioon ja teknologiaan sekä työmme materiaalivirtojen tehostamiseksi ratkaisuilla, jotka vähentävät hiilidioksidipäästöjä ja edistävät kiertotaloutta ja turvallisuutta.

Voit katsoa tiivistetyn yleiskatsauksen Konecranesin liiketoiminnasta klikkaamalla tästä. Lisätietoja Konecranesin siirrettävistä Gottwald-satamanostureista on täällä. Hyödyllinen sanasto (englanniksi) nostureihin ja nostamiseen liittyvistä termeistä on saatavilla täällä.

Robert Vennemann, markkinointipäällikkö, Konecranesin Satamaratkaisut
Sähköposti: robert.vennemann@konecranes.com tai puhelin: +49 211 7102 3119

Konecranes Media Desk
media@konecranes.com

Lisätietoja sijoittajille ja analyytikoille:
Kiira Fröberg, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes
Sähköposti:
kiira.froberg@konecranes.com tai puhelin: +358 20 427 2050

Tämä julkaisu on saatavilla sivustolla Konecranes.com. Lisätietoja Intergisistä on yrityksen sivustolla www.intergis.co.kr.

Konecranes on materiaalinkäsittelyratkaisujen maailmanlaajuinen johtaja, joka palvelee laajaa useita eri aloja edustavaa asiakaskuntaa. Pysyttelemme jatkuvasti alan edelläkävijöinä, koska pyrimme aina toimimaan turvallisemmin, tuottavammin ja vastuullisemmin. Tässä olemme onnistuneet tekemällä parannuksia jokapäiväiseen toimintaamme ja saavuttamalla merkittäviä läpimurtoja juuri oikeilla hetkillä. Konecranesilla on noin 16 600 työntekijää yli 50 maassa. Kaiken tämän ansiosta asiakkaat voivat luottaa päivittäin siihen, että Konecranes nostaa, käsittelee ja siirtää maailman tarvitsemia asioita. Vuonna 2023 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 4,0 miljardia euroa. Konecranesin osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).