Konecranes auttaa Belgian suurimman energiantuottajan modernisoinnissa

Konecranes aloittaa yhteistyön belgialaisen sähkön ja kaasun jakelijan kanssa kahden nosturin kunnostamiseksi. Nosturien 1960-luvulta peräisin oleva rakenne päivitetään 2000-luvulle.

Maailman johtava nostolaitteiden valmistaja Konecranes sai tilauksen modernisoida kaksi kääntöpuominosturia, jotka sijaitsevat Luminus-yrityksen Monsinin vesilaitoksessa Belgian Liègessä. Luminus tuottaa lähes 10 prosenttia maan energiantuotantokapasiteetista.

Modernisointiprojekti kattaa kahden nosturin kunnostamisen ja modernisoinnin uusilla CXT-nostimilla ja sähköosilla sekä Demagin käyttökoneistoilla, jotka mahdollistavat pukeilla liikkumisen.

Modernisointiin kuuluu lisäksi rakennetutkimus NDT-menetelmällä (ainetta rikkomaton testaus), korjaustyöt sekä hiekkapuhallus ja maalaus, jotka suojaavat rakenteita ulkoilmalta. Projektin on tarkoitus valmistua tämän vuoden elokuussa.

”Parannamme molempien pukkinosturien toiminnallista turvallisuutta ja luotettavuutta seuraavan 35 vuoden ajaksi”, sanoo Daniel Harvey, Konecranesin IS EMEA Europe West -alueen Sales & Operations -toimintojen johtaja. ”Konecranes tekee yhteistyötä EDF-ryhmän sekä Ranskan ja Iso-Britannian avainasiakkaiden kanssa. Laajennamme mielellämme yhteistyösuhdettamme ja tarjoamme laitteidemme teknisiä etuja Belgiaan.”

Sopimuksen saaminen vahvistaa Konecranesin johtavaa asemaa siltanosturien huollossa sekä yrityksen sitoutumista asiakkaiden laitteiden elinkaariarvon maksimointiin. Sopimus tukee myös Konecranesin uskoa kiertotalouden tuomiin mahdollisuuksiin. Yritys on sitoutunut tuottamaan asiakkaille säästöjä korjaamalla, modernisoimalla, uudelleen käyttämällä ja kierrättämällä tuotteita.

Daniel Harvey, johtaja, Sales & Operations, IS EMEA Europe West
Sähköposti: daniel.harvey@konecranes.com tai puhelin: +44 (0) 121 569 1022

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2018 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 3,16 miljardia euroa. Konsernilla on 16 100 työntekijää 50 maassa. Konecranes Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).