Konecranes BOXHUNTER RTG saapuu Karibialle

Konecranes ja Port Authority of the Cayman Islands allekirjoittivat huhtikuussa 2017 sopimuksen kahden Konecranes BOXHUNTER RTG -nosturin toimituksesta. Nosturit toimitetaan George Townin satamaan vuoden 2018 puolivälissä. Osapuolet ovat sopineet, ettei tilauksen arvoa julkisteta.

Tämä on ensimmäinen BOXHUNTER RTG -toimitus Karibian alueelle. ”Kauppa on strategisesti merkittävä”, kertoo Alfredo Ramirez, Konecranes Sales Manager, Americas. ”Tilaus on jatkoa ensimmäiselle BOXHUNTER RTG -kaupallemme Etelä-Amerikassa. Tämä osoittaa, että Amerikan alueella on todellista tarvetta tämänkaltaiselle innovatiiviselle nosturille.”

BOXHUNTER RTG -nostureita käytetään kontinkäsittelyssä sisämaan terminaalissa, joka sijaitsee parin kilometrin päässä George Townin merisatamasta. The Port Authority of the Cayman Islands vakuuttui BOXHUNTERin suorituskyvystä, helppokäyttöisyydestä ja mutkattomasta toimituksesta. BOXHUNTER toimitetaan tavanomaisissa merikonteissa, mikä oli terminaalin sijainnin vuoksi merkittävä valintaan vaikuttanut tekijä.

”Aloitamme mielellämme pitkäaikaisen yhteistyösuhteen, jossa Konecranes on strateginen kumppani. Arvioimme laajasti erilaisia kontinkäsittelylaitteita ja totesimme BOXHUNTER RTG -nostureiden sopivan meille parhaiten. Olemme aloittamassa monivuotisen saneerausohjelman, johon sisältyy myös kontinkäsittelylaitteiden vaihto. Visionamme on olla Karibian alueen satamien parhaimmistoa: tämä määrittelee standardit tehokkuudelle, turvallisuudelle ja asiakaslähtöisille toiminnoille. Tavoitteena ovat sekä seuraavat 30 vuotta toimiva satama, että Caymansaarten talouden jatkuva kehitys”, sanoo Willem Jacobs, Acting Deputy Port Director -- Operations, Port Authority of the Cayman Islands.

Tilatut BOXHUNTER-konttinosturit voivat pinota yksi yli kuuden konttia päällekkäin, ja pukin jalkojen väliin mahtuu ajotien lisäksi kuusi konttia rinnakkain. Nostureiden nostokapasiteetti on 40,6 tonnia. Niissä on myös differentiaaliseen GPS-paikannukseen perustuva automaattiohjaus, Auto-TOS-raportointijärjestelmä ja automaattinen paikannustoiminto sekä myrskykiinnikkeet.

BOXHUNTER-nosturi on helppokäyttöinen. Nosturin käyttäjä istuu ergonomisesti ohjaamossa, joka sijaitsee rekkakaistan vieressä. Hän voi kiivetä ohjaamoon ja sieltä ulos parissa sekunnissa ja pystyy seuraamaan konttiliikennettä alhaalta käsin. Nosturin käyttäjällä on ajon aikana erinomainen näkyvyys joka suuntaan BOXHUNTER-konttinosturin edistyksellisen video- ja laserteknologian ansiosta.

Tarkempia tietoja BOXHUNTER-konttinosturista löydät osoitteesta http://boxhunter.konecranes.com/en.

Lehdistö
Juha Rantala, tuotepäällikkö, satamanosturit, Konecranes
Sähköposti: juha.rantala@konecranes.com
tai puhelin: +358 40 1731160

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja
Sähköposti: Miikka.kinnunen@konecranes.com
tai puh. +358 20 427 2050

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa www.konecranes.com.

Lisää mielenkiintoisia tarinoita Konecranes-konsernista löytyy osoitteesta wayup.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Yrityksellä on 17 000 työntekijää ja 600 huoltopistettä 50 maassa. Konecranes Oyj:n A-sarjan osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).