Konecranes esittelee ECOLIFTING-konseptin: ekotehokkaat trukit suorituskyvystä tinkimättä

Konecranes lanseeraa tänään trukkien ECOLIFTING-konseptin, jossa on kolme erilaista voimansiirtoratkaisua trukeille: Power Drive, joka tuo jopa 15 prosentin polttoainesäästöt, Flow Drive, joka tarjoaa jopa 25 prosentin polttoainesäästöt sekä edelläkävijä, innovatiivinen Hybrid Drive, joka tuo jopa 40 prosentin polttoainesäästöt.

”Haluamme tarjota asiakkaille ympäri maailmaa entistä enemmän ympäristön huomioonottavia tuotteita, prosesseja ja palveluja. Asiakkaamme voivat tehdä ympäristön kannalta parempia ratkaisuja tinkimättä kuitenkaan koneiden suorituskyvystä ja tehosta”, sanoo Håkan Andersson, Product Manager, Konecranes Lift Trucks.

Pienillä asioilla on valtava merkitys
Konecranes-laitteiden todellinen arvo on pienissä älykkäissä yksityiskohdissa ja huipputeknologiassa. Niiden ansiosta Konecranes-tuotteet ovat maailman edistyksellisimpien joukossa.

Power Drive on kustannustehokkain tapa pienentää päästöjä ja polttoainekustannuksia, sillä takaisinmaksuaika on todella lyhyt. Power Drive säästää polttoainetta ja kustannuksia, mutta koneen teho pysyy samana. Polttoainetta kuluu jopa 15 prosenttia vähemmän, joten tavanomaisella voimansiirrolla varustettuihin trukkeihin verrattuna Power Drive säästää tuhansia euroja vuodessa.

Flow Drive auttaa vähentämään polttoaineenkulutusta ja päästöjä sekä lisäämään aktiiviseen toimintaan käytettävää aikaa hyvin pienellä investoinnilla. Ratkaisusta on konkreettista hyötyä päivittäisessä toiminnassa: trukki liikkuu tarkasti ja tasaisesti, ja melu ja ohjaamon tärinä vähenevät. Myös kokonaistuottavuus paranee huomattavasti. Flow Drive vähentää polttoaineenkulutusta jopa 25 prosenttia.

Maailman ensimmäinen hybridikurottaja edistää ympäristön kannalta kestävämpää liiketoimintaa. Innovatiivisella huipputeknologialla varustettu konttikurottajasta on jo yli 10 000 tuntia käyttökokemusta. Hybrid Drive vähentää polttoaineenkulutusta jopa 40 prosenttia, ja ratkaisusta hyötyvät niin yritykset, käyttäjät, prosessit kuin ympäristökin.

”Powered by ECOLIFTING” -konsepti on tulevaisuuden ratkaisu, joka auttaa vähentämään fossiilisten polttoaineiden käyttöä. Tämä säästää sekä rahaa että ympäristöä.

Andreas Falk, Sales & Marketing Director, Konecranes Lift Trucks
Sähköposti: andreas.falk@konecranes.com tai puhelin: +46 73 335 70 70

Carl M Gustavsson, Marketing Manager, Konecranes Lift Trucks
Sähköposti: carl.gustavsson@konecranes.com tai puhelin: +46 70 087 40 66

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2017 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 3 136 miljoonaa euroa. Konsernilla on 16 200 työntekijää ja 600 huoltopistettä 50 maassa. Konecranes Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).