KONECRANES ESITTELEE PARANNETUN CLX-KETJUNOSTINNOSTURIN

Konecranes parantaa teollisuusnosturivalikoimaansa esittelemällä CLX-ketjunostinnosturista päivitetyn version. Uuden sukupolven CLX-siltanosturi sopii etenkin matalan kapasiteetin perusnostotarpeisiin. CLX-ketjunostinnosturi on luotettava, aiempaa suorituskykyisempi, turvallinen ja helppo huoltaa.

Maailman johtavana nostoratkaisujen tarjoajana Konecranes kehittää jatkuvasti tuotevalikoimaansa voidakseen tarjota asiakkailleen turvallisia, korkealaatuisia ja tehokkaita nostolaitteita, jotka parantavat tuottavuutta.

Lisää tehokkuutta, korkeampaa tuottavuutta

Kun nostaminen ovat merkittävä osa tuotantoprosessia, luotettavuus ja suorituskyky ovat ykkössijalla. CLX-ketjunostinnosturin nostokapasiteetti on 500 kilosta viiteen tonniin. Kestävät komponentit ja monet tekniset ominaisuudet mahdollistavat nosturin kovan käytön, mutta samalla erittäin tasaisen ja tarkan kuorman hallinnan. Portaattomat siirtoliikkeet ja matala nopeus sopivat tarkkuutta vaativiin tehtäviin, esimerkiksi kokoonpanoon sekä särkyvien kuormien asentamiseen ja laskemiseen. Korkeampi nopeus lyhentää kiertoaikaa ja parantaa tuottavuutta.

Turvallisuus ja pitkä tuote-elinikä yhdessä

Ketjunostimen jarru on nostamisessa kriittinen osa tuoteturvallisuutta. CLX-ketjunostimen uusi magneettijarru on suunniteltu yli miljoonaan jarrutuskertaan, joka tarkoittaa käytännössä että jarru on suunniteltu kestävän koko nostimen eliniän. Jarru ja liukukytkimen ylikuormitussuojaus on suunniteltu estämään kuorman putoaminen tai liukuminen kytkinvian tai odottamattoman ulkoisen vaaran sattuessa.

Helppo kunnossapito, vähemmän seisokkeja

CLX-ketjunostimessa on kompakti täysalumiinirunko, jonka muotoilu mahdollistaa helpon kunnossapidon. Globaali Konecranes-kunnossapitoverkosto ja -varaosajakelu tukevat vaativaa ja keskeytymätöntä käyttöä useiksi vuosiksi. Päivitetty CLX-ketjunostinnosturi lanseerataan markkinoille asteittain, ja se on tällä hetkellä saatavilla maailmanlaajuisesti tietyin rajoituksin.

Lehdistö
Tuomas Rekola, Product Manager, Crane Products
Sähköposti: tuomas.rekola@konecranes.com tai puh. +358 40 574 4996

Tämä lehdistötiedote ja ladattavat kuvat löytyvät www-sivuiltamme osoitteesta www.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2013 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 100 miljoonaa euroa. Konsernilla on 11 900 työntekijää ja 600 toimipistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu Nasdaq Helsingin Pörssissä (osakkeen tunnus: KCR1V).