KONECRANES ESITTELI UUDEN SUKUPOLVEN TRUKIT CEMAT 2014 -MESSUILLA

Konecranes esitteli uuden sukupolven C-sarjan trukit CeMAT-messuilla Hannoverissa Saksassa. Uusissa C-sarjan trukeissa on täysin uudenlainen ohjaamo ensiluokkaisilla turvallisuutta, käyttömukavuutta ja tuottavuutta parantavilla ominaisuuksilla. C-sarjassa konttikurottajan nostonopeus on suurempi, etävalvontajärjestelmä entistä parempi ja moottori suorituskykyisempi.

Uusi C-sarja kattaa koko Konecranes-trukkivalikoiman (mm. 10–65 tonnin haarukkatrukit, konttitrukit ja laajan valikoiman konttikurottajia). C-sarja lanseerataan markkinoille asteittain alkaen alueista, joissa EU:n vaiheen IV ja EPA Tier 4:n asetukset ovat voimassa.

Käyttäjäystävällinen ohjaamo
Parannettu ohjaamo tarjoaa käyttäjille luokkansa johtavaa tilavuutta ja ensiluokkaisen näkyvyyden. Tämä on saavutettu ergonomisemmalla suunnittelulla ja istuimiin integroiduilla ohjaimilla.

Alan ensimmäinen seitsemän tuuman värillinen kosketusnäyttö mahdollistaa trukin kokonaisvaltaisen hallinnan, muun muassa eco-drive-käytön, polttoaineenkulutuksen hallinnan ja kuljettajan sisäänkirjauksen. Lisäksi kosketusnäyttö tukee lisävarusteena saatavaa integroitua peruutuskameraa sekä rengaspaineen valvontaa.

Tehokkaan HVAC-järjestelmän (lämmitys, ilmanvaihto ja ilmastointi) kokonaiskapasiteetti on parantunut 50 prosenttia.

Tehokkaampi moottori
C-sarjan trukeissa on moottorit, jotka täyttävät EU:n vaiheen IV:n ja EPA Tier 4f:n nykyiset päästövaatimukset. Uusien moottorien ansiosta polttoaineenkulutus on jopa kuusi prosenttia alhaisempi kuin vaiheessa IIIB. Kaikki moottorit voidaan varustaa start-stop-toiminnolla, jonka ansiosta polttoaineenkulutus laskee edelleen noin 5–15 prosenttia.

Vaihe IV/EPA Tier 4f -moottoreiden huoltoväli on kaksinkertaistunut 1 000 tuntiin. Moottorin huoltoväli on siten yhtä pitkä kuin koko trukin vakiohuoltoväli, mikä alentaa kokonaiskäyttökustannuksia ja lisää käyttöaikaa.

Trukkien TRUCONNECT®Etäpalvelut
Konecranes-konsernin TRUCONNECT® Etäpalvelut on sisällytetty myös uusiin C-sarjan trukkeihin. TRUCONNECT valvoo kaikkea toimintaa polttoaineenkulutuksesta ja liikkeestä aina käyttöön ja turvallisuuteen vaikuttaviin tapahtumiin. TRUCONNECT®-palvelun uudet ominaisuudet, kuten rengaspaineen valvonta ja vaikutuksia ja iskuja mittaavat iskuanturit, parantavat käyttöturvallisuutta. Järjestelmä myös valvoo jatkuvasti hydrauliöljyn puhtaustasoa optimaalisen luotettavuuden ja kunnossapidon hallinnan varmistamiseksi. Hälytykset on mahdollista saada välittömästi tekstiviestinä ja sähköpostina.

Renkaita säästävä teknologia
Konecranes tarjoaa koko valikoimaansa ainutlaatuisen renkaita säästävän teknologian. Teknologia hyödyntää vetoakselia, jossa on neljä itsenäisesti vetävää pyörää, minkä ansiosta renkaan käyttöikä on kolme kertaa keskimääräistä pidempi.

Lars Fredin, johtaja, Trukit-liiketoimintayksikkö
Konecranes Lift Trucks, Markaryd, Ruotsi
Sähköposti: lars.fredin@konecranes.com tai puhelin +46 76 770 71 00

Patrik Lundbäck, myynti- ja markkinointijohtaja, Trukit-liiketoimintayksikkö
Konecranes Lift Trucks, Markaryd, Ruotsi
Sähköposti: patrik.lundback@konecranes.com tai puhelin: +46 70 649 23 22

Tämä lehdistötiedote löytyy verkkosivuiltamme osoitteesta  www.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2013 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 100 miljoonaa euroa. Konsernilla on 11 800 työntekijää ja 600 toimipistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).