Konecranes etsii Slushista startuppia REACH-ohjelmansa finaaliin

Konecranes etsii Slushista startuppia REACH-ohjelmansa finaaliin

Konecranes etsii Slushista yhtä startuppia, joka kutsutaan suoraan Konecranesin oman startup-ohjelman, Konecranes REACHin, finaaliin. Slush on maailman isoin kasvuyritys- ja teknologia-alan tapahtuma, joka järjestetään Helsingissä 4.-5.12.2018. Tapahtuma yhdistää startupit ja teknologiakehittäjät yritysten johtajien, rahoittajien ja median kanssa.

Materiaalivirtojen hallinta ja käsittely digitalisoituu ennennäkemätöntä vauhtia. Uusien teknologioiden hyödyntäminen vaatii vankkaa osaamista, jota usein löytyy startupeista. Konecranes on kiinnostunut kaikista teknologioista ja ratkaisuista, jotka auttavat sitä palvelemaan asiakkaitaan paremmin. Tällä hetkellä yhtiön näkyvimmät startup-yhteistyön muodot ovat Konecranes REACH startup-ohjelma sekä kumppanuus Maria 01:ssä, pohjoismaiden suurimmassa startup-yhteisössä.

Konecranes REACH -ohjelma on startupeille suunnattu polku, jonka tarkoituksena on solmia kaupallinen suhde Konecranesin kanssa. Kussakin REACH-ohjelmassa Konecranes avaa haun, joka liittyy ajankohtaiseen liiketoimintahaasteeseen. Hakemusvaiheen jälkeen soveltuvimmat startupit valitaan esittelemään ratkaisunsa suoraan Konecranesin liiketoimintajohdolle REACH-ohjelman finaalissa, jossa valitaan yksi startup pilottiin ja mahdollisesti myös kaupalliseen tai R&D-yhteistyöhön. Meneillään oleva REACH-ohjelma keskittyy satamien ja satamaliiketoiminnan kehittämiseen ja etsii startuppeja, jotka työskentelevät ihmisen ja koneen vuorovaikutuksen, satamien digitalisoinnin tai älykkään konttilogistiikan parissa.

“Merenkulun ja logistiikan alueilla on nähtävissä selkeää kehitystä startup- ja yrittäjäkentässä. Monet tulevaisuuden johtavat teknologiayritykset ovat tänä päivänä vielä startuppeja. Meneillään olevasta REACH-ohjelmasta valitsemme neljä soveltuvinta ehdokasta finaaliin. Slushissa tavoitteemme on löytää yksi startup lisää, jolle voimme tarjota paikkaa. “ kertoo Jussi Eskelinen, startup-koordinaattori  Konecranesin Innovation Management -tiimistä.

Konecranesin REACH-ohjelman finaali järjestetään viikolla 50. Valittu finalisti aloittaa pilotin Konecranesin kanssa vuoden 2019 alussa.

Konecranes osallistuu Slushiin yhdessä viiden muun Combient-jäsenyrityksen kanssa. Konecranes, Epiroc, KONE, SAAB, Scania ja Stora Enso muodostavat yhden teollisen standin Combient Foundryn kanssa.

Jussi Eskelinen, Innovation Management, +358 40 1679 014
Olli-Pekka Nieminen, Innovation Management, +358 44 5811 000