Konecranes ja Georgia Ports Authority juhlistivat tuhannetta Konecranes RTG -toimitusta

Konecranes ja Georgia Ports Authority (GPA) juhlistivat 15. marraskuuta tuhannetta valmistunutta Konecranes RTG -nosturia. Nosturi saapui Savannahin sataman Garden City -konttiterminaaliin elokuussa 2016.

Tilaisuuden kunniaksi tuhannes Konecranes RTG -nosturi maalattiin tähtilipun värein.

GPA vastaanotti ensimmäisen, siihen aikaan hyvin kumouksellisen Konecranes RTG –nosturin vuonna 1995. Kyseessä oli maailman ensimmäinen terminaalinosturi, jossa ei ollut hydrauliikkaa. Se oli varustettu patentoidulla Konecranes Active Load Control (ALC) –tekniikalla, joka takasi kansainvälisesti korkean tuottavuuden konttienkäsittelyssä. Nosturissa oli myös ekotehokas Konecranes vaihtovirta -teknologia.

Nyt juhlittu tuhannes Konecranes RTG on tuon ensimmäisen RTG:n jälkeläinen, joka on vuosien kehityksen tulos. Ennen kaikkea se on sähkökäyttöinen nosturi, jossa dieselpäästöjen määrä on edeltäjiään 95 prosenttia pienempi.

Savannahin väestörakenteen ja hyvän maantieteellisen sijainnin ansiosta GPA on kasvanut tasaisesti vuosikymmenten ajan. Kaakkois-Yhdysvallat on usean vuosikymmenen ajan ollut nopeimmin kasvava alue Yhdysvalloissa, ja sen teollisuustuotanto on jo lähes itärannikon tasolla. Savannahin satama on myös yksi harvoista yhdysvaltalaisista satamista, joilla on varaa kasvaa: se voi tarjota asiakkaittensa jakelukeskuksille hyvällä paikalla sijaitsevia tiloja. Sillä on myös ensiluokkaiset raidepalvelut. Yhdysvaltain itäosan rautatiepalvelut sijaitsevat GPA:n sataman alueella. Tavaroita voidaan kuljettaa hyvin tehokkaasti ja taloudellisesti.

”Garden City on Yhdysvaltain vilkkain konttiterminaali. Savannahin sataman tähtilipuin koristeltu RTG on upea näky”, sanoo GPA:n toimitusjohtaja Griffith V. Lynch. ”Meillä on nyt käytössämme 146 Konecranes RTG -nosturia ja 22 Konecranes STS -nosturia. Konecranes-nosturit ovat liiketoimintamme ydin – linkki maantie- ja rautatieyhteyksiemme ja Yhdysvaltojen kaakkoisosan satamien lähes kaikkien meriliikennepalveluiden välillä.”

”Toimitimme ensimmäisen RTG-nosturin Savannahin sataman Garden City -terminaaliin vuonna 1995. Vuosien varrella toimitettujen tilausten myötä arvostan sitä, kuinka tiivis yhteistyö GPA:n kanssa on auttanut meitä kehittämään entistä parempia nostureita. On hienoa, että saimme toimittaa tuhannen RTG-nosturin GPA:lle ja juhlia heidän kanssaan sitä tänään. Molemmat yritykset ovat kasvaneet todella paljon vuodesta 1995, ja uskon, että molempien kasvu jatkuu tulevinakin vuosina”, toteaa Tuomas Saastamoinen, myynti- ja markkinointijohtaja, Konecranes-satamanosturit.

Lehdistö

Tuomas Saastamoinen, myynti- ja markkinointijohtaja, satamanosturit, Konecranes
Sähköposti:
tuomas.saastamoinen@konecranes.com tai puh. 020-427 2662

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa www.konecranes.com.

Konecranes

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2015 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 126 miljoonaa euroa. Konsernilla on 11 100 työntekijää ja 600 toimipistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).