Konecranes kasvatti osuutensa kiinalaisessa nostolaitevalmistaja SANMAssa 100 prosenttiin

Konecranes on tänään ostanut loput kiinalaisen Jiangsu Three Horses Crane Manufacture Co. Ltd. (”SANMA”) -yrityksen osakkeista ja omistaa nyt 100 prosenttia SANMAsta. Marraskuussa 2009 Konecranes ilmoitti ostaneensa enemmistöosuuden (65 prosenttia) SANMAsta.

Tämä yritysosto on tärkeä askel Konecranes-konsernille, ja SANMA jatkaa toimintaansa yhtenä konsernin vahvoista tuotebrändeistä Kiinassa. Konecranes jatkaa myös yksikön kehitystä osana maailmanlaajuista toimitusketjuaan.

SANMA toimii Jingjiangissa, noin kahden tunnin ajomatkan päässä Shanghaista luoteeseen. SANMAlla on vahva asema köysinostinten toimittajana Kiinassa ja nosturitoimittajana erityisesti Jiangsussa ja sen naapuriprovinsseissa.

Mikael Wegmüller, johtaja, markkinointi- ja viestintä
sähköposti: mikael.wegmuller@konecranes.com tai puhelin: 020 427 2008

Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja
Sähköposti: Miikka.kinnunen@konecranes.com tai puhelin 020 427 2050

Tämä lehdistötiedote löytyy www-sivuiltamme osoitteesta www.konecranes.fi.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2013 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 100 miljoonaa euroa. Konsernilla on 11 800 työntekijää ja 600 huoltopistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).

www.konecranes.com.