KONECRANES-KONSERNILLE SUURI TEOLLISUUSNOSTURITILAUS INTIASTA

Konecranes sai vuoden 2012 ensimmäisellä vuosineljänneksellä noin yhdeksän miljoonan euron arvoisen, 21 raskaan teollisuusnosturin tilauksen intialaiselta teräsvalmistajalta JSW Steel Ltd:ltä. Sekä nostureiden määrällä että tilauksen arvolla mitattuna kyseessä on yksi suurimmista Konecranes-konsernin Intian nosturiteollisuudelle toimittamista tilauksista. Nosturit toimitetaan JSW Steelin Torranagallun tehtaalle vuoden 2012 loppuun mennessä.

JSW Steel on asennetulta kapasiteetiltaan suurin yksityisen sektorin teräsvalmistaja, ja se on intialaisen JSW-konserin lippulaiva. JSW-konserni on mukana monilla aloilla; esimerkiksi teräs-, energia-, mineraali-, satama- ja infrastruktuuri-, sementti- ja alumiiniteollisuudessa. Konecranes-konsernin intialainen yhtiö WMI Konecranes India Ltd on ollut JSW Steelin suosima nosturitoimittaja aina tehtaan perustamisesta saakka.

”JSW Steel on yksi suurimmista ja arvokkaimmista asiakkaistamme”, sanoo Saeesh Nevrekar, johtaja, WMI Konecranes Indi Ltd. ”Nyt saatu tilaus on myönteinen tunnustus laadukkaille tuotteillemme ja osoitus asiakastyytyväisyydestä.”

Tilattuja nostureita käytetään rullien käsittelyssä JSW Steelin Karnatakassa sijaitsevan Torranagallun tehtaan kylmävalssaamolla. Täysin automatisoidut nosturit integroidaan tehtaan uusinta tekniikkaa edustavaan, automatisoituun rullien käsittelyjärjestelmään. Nostureiden nostokapasiteetti on 15–60 tonnia.

WMI Konecranes on tähän mennessä toimittanut yli 4 000 nosturia, ja se on Intian terästeollisuuden nostolaitteiden markkinajohtaja.

Lehdistö:
Marko Tulokas, Nosturiratkaisut-liiketoimintayksikön johtaja
Sähköposti: marko.tulokas@konecranes.com tai puh. +358 20 427 2169

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puh. +358 20 427 2050

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2011 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 1 896 miljoonaa euroa. Konsernilla on 11 700 työntekijää ja 609 toimipistettä 47 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingin Pörssissä (osakkeen tunnus: KCR1V).