KONECRANES-KONSERNIN HALLITUS EHDOTTAA KOKO HENKILÖSTÖN OSAKESÄÄSTÖOHJELMAN ALOITTAMISTA

Konecranes Oyj:n hallitus ehdottaa yhtiökokoukselle koko henkilöstön osakesäästöohjelman käyttöönottoa. Toteutuessaan ohjelma olisi ensimmäinen laatuaan Suomessa.

Henkilöstön osakesäästöohjelmassa kaikilla Konecranes-konsernin työntekijöillä olisi mahdollisuus säästää osa palkastaan käytettäväksi yrityksen osakkeiden hankintaan. Ohjelmaan osallistumista kannustetaan tarjoamalla määrätyn omistusjakson jälkeen yksi maksuton osake jokaista kahta ostettua osaketta vastaan.

Konecranes on etsinyt tapaa palkita henkilöstöänsä pitkäaikaisesta sitoutumisesta yritykseen. Henkilöstön osakesäästöohjelman tavoitteena on kannustaa Konecranes-konsernin työntekijöitä ryhtymään yrityksen osakkeenomistajiksi, sekä palkita heitä yrityksen tavoitteiden mukaan toimimisesta – sekä nyt että tulevaisuudessa. Tarkoituksena on myös tiivistää Konecranes-konsernin osakkeenomistajien ja henkilöstön välistä suhdetta.

“Kilpailu osaavista ja motivoituneista työntekijöistä kovenee koko ajan. Toivon että tämä ohjelma, mikäli yhtiökokous sen hyväksyy, kannustaa mahdollisimman monia työntekijöitämme ryhtymään yhtiön pitkäaikaiseksi osakkeenomistajaksi. Tämä olisi loistava tapa yhdistää osakkeenomistajien ja tuloksentekijöiden edut”, sanoo toimitusjohtaja Pekka Lundmark.

Osallistuminen osakesäästöohjelmaan on vapaaehtoista, ja tarkoituksena on, että työntekijä osallistuu ohjelmaan vuoden kerrallaan. Osakkeiden ostoon voi käyttää enimmillään 5 prosenttia osallistujan bruttokuukausipalkasta.

Hallituksen suunnitelmana on, että ensimmäinen säästökausi alkaa 1. heinäkuuta 2012. Henkilöstön osakesäästöohjelmasta päättävä yhtiökokous pidetään 22. maaliskuuta 2012. Tarkempaa tietoa osakesäästöohjelmasta löytyy 2. helmikuuta julkaistusta yhtiökokoustiedotteesta.

Lehdistö:
Mikael Wegmüller, Johtaja, markkinointi ja viestintä
Sähköposti: mikael.wegmuller@konecranes.com tai puh 020 427 2008

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, Sijoittajasuhdejohtaja
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puh 020 427 2050

Tämä lehdistötiedote löytyy www-sivuiltamme www.konecranes.com

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2011 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 1 896 miljoonaa euroa. Yrityksellä on 11 700 työntekijää ja 609 huoltopistettä 47 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).