KONECRANES-KONTINKÄSITTELYNOSTURIT TEKEVÄT LÄPIMURRON JÄTTEENKÄSITTELYSSÄ

Konecranes on tehnyt läpimurron uudelle teollisuuden alalle saatuaan tilauksen kontinkäsittelynostureista, joita käytetään jätteenkäsittelyyn New Yorkissa, Yhdysvalloissa. kaksi RTG-nosturia ja kaksi RMG-nosturia sisältävä tilaus tuli New York Container Terminalilta (NYCT) syyskuussa 2013. Nostureita käytetään siirtämään New York Cityn kunnallista jätettä sisältäviä kontteja. Nosturit toimitetaan NYCT:n terminaaliin Staten Islandilla vuoden 2014 loppuun mennessä. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

Nosturien hankinta on osa New York Cityn kiinteän jätteen käsittelyohjelmaa. Kaupungin jäte pakataan erityisesti tätä tarkoitusta varten suunniteltuihin kontteihin ja kuljetetaan proomulla Hudson-joen yli NYCT:n Staten Islandin terminaaliin. Uudet Konecranes RMG -nosturit purkavat sinetöidyt kontit proomuista terminaalissa, ja Konecranes RTG -nosturit lastaavat ne juniin. Jäte kuljetetaan erityisiin jätteenkäsittelylaitoksiin.

“Tämä on meille erittäin mielenkiintoinen sopimus, itse asiassa läpimurto, ja se avaa kontinkäsittelynostureillemme täysin uuden teollisuuden alan,” sanoo Jussi Suhonen, myyntijohtaja, satamanosturit, Konecranes, Amerikka.

Raskaan prosessiteollisuuden käyttöön suunniteltujen nostureiden nostokapasiteetti on 50 tonnia. Nostureissa on edistyksellisiä ominaisuuksia, esimerkiksi Konecranes Active Load Control -toiminto, joka lisää käyttäjien turvallisuutta ja parantaa terminaalien tuottavuutta.

Lehdistö
Tuomas Saastamoinen, myynti- ja markkinointijohtaja, telakkanosturit, Konecranes
Sähköposti: tuomas.saastamoinen@konecranes.com tai puh. 020 427 2662

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puh. 020 427 2050

Tämä lehdistötiedote löytyy www-sivuiltamme osoitteesta www.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2012 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 170 miljoonaa euroa. Konsernilla on 11 900 työntekijää 626 kohteessa 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).