Konecranes lanseeraa trukkien turvallisuutta parantavan Work Zone -toiminnon

Konecranes lanseeraa trukkien turvallisuutta parantavan Work Zone -toiminnon

Konecranes Work Zone on uusi toiminto älykkäisiin trukkeihin. Se on sijaintiin perustuva palvelupaketti, jonka tarkoituksena on parantaa trukkitoimintojen turvallisuutta erityisesti vilkkaasti liikennöidyissä ympäristöissä. Work Zone sisältää erilaisia georajaussovelluksia. Georajaus on iso edistysaskel trukkiteollisuudessa, ja viitoittaa suuntaa Konecranesin älykkäiden trukkien tulevaisuudelle.

Konecranes esittelee osana Work Zonea uuden turvallisuutta ja konttipihojen tehokkuutta parantavan georajauksen, joka luo GPS-tekniikan avulla virtuaalisia aitoja todellisten alueiden ympärille. Käyttäjä voi georajatulle alueella saavuttuaan saada ennalta määriteltyjä ilmoituksia esimerkiksi alueen korkeusrajoituksista, nopeusrajoituksista tai muista turvallisuusasioista. Ilmoitukset voidaan näyttää kuljettajan näytöllä tai lähettää valituille vastaanottajille tekstiviestinä tai sähköpostitse.

Work Zone parantaa turvallisuutta, minkä lisäksi sen avulla voidaan vähentää ja seurata seisonta-aikoja. Helppokäyttöisellä työkalulla käyttäjä voi hallita trukkikalustoa tietokoneelta. Hallinnan ja toimintojen integraatio avaa täysin uusia mahdollisuuksia seurata ja ohjata Konecranesin trukkikalustoa.

Konecranes Work Zone on saatavilla kaikkiin asiakkaiden trukkeihin, joissa on älytoimintoja. Tuleviin versioihin ollaan kehittämässä lisää tehokkuutta parantavia ominaisuuksia.

Bertrand Marion, liiketoiminnan kehityspäällikkö, Konecranes Trukit
Sähköposti Bertrand.marion@konecranes.com tai puhelin +46 70 557 33 03

Andreas Falk, myynti- ja markkinointijohtaja, Konecranes Trukit
Sähköposti andreas.falk@konecranes.com tai puhelin +46 73 335 70 70

Carl M Gustavsson, markkinointipäällikkö, Konecranes Trukit
Sähköposti carl.gustavsson@konecranes.com tai puhelin +46 70 087 40 66

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa www.konecranes.com

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2016 yrityksen (vertailukelpoisen yhdistetyn yhtiön) liikevaihto oli yhteensä 3 278 miljoonaa euroa. Konsernilla on 16 800 työntekijää ja 600 toimipistettä 50 maassa. Konecranes Oyj:n A-sarjan osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).