KONECRANES NIMITTÄÄ JUHA PANKAKOSKEN CHIEF DIGITAL OFFICERIKSI

KONECRANES OYJ  PÖRSSITIEDOTE  10.9.2014 klo 12:00

KONECRANES NIMITTÄÄ JUHA PANKAKOSKEN CHIEF DIGITAL OFFICERIKSI

Juha Pankakoski (47) on nimitetty Konecranes Oyj:n Chief Digital Officeriksi. Hän on vastuussa kaikista yrityksen tietojärjestelmistä ja prosessiarkkitehtuurista. Hän ottaa myös laajemman vastuun yrityksen digitalisaatiostrategiasta.

Juha Pankakoskesta tulee Konecranes-konsernin johtoryhmän jäsen, ja hän raportoi toimitusjohtaja Pekka Lundmarkille. Pankakoski aloittaa uudessa tehtävässään 1. tammikuuta 2015.

Juha Pankakoski on työskennellyt Konecranes-konsernissa vuodesta 2004, ja tällä hetkellä hän johtaa yrityksen Varaosat-liiketoimintayksikköä. Hän on aikaisemmin työskennellyt yrityksessä useissa eri johto- ja liiketoiminnan kehittämistehtävissä. Juha Pankakoski on diplomi-insinööri, ja hänellä on myös eMBA-tutkinto.

“Juha Pankakoskella on vahva kokemus globaalista liiketoiminnasta ja liiketoimintaprosessien kehittämisestä”, sanoo toimitusjohtaja Pekka Lundmark. ”Hänellä on myös vankka osaaminen sekä tietohallinnosta että tuotannosta. Siksi hän sopii hyvin johtamaan sekä tietohallintomme että kokonaisdigitalisointimme kehittämistä”, Lundmark toteaa.

Juha Pankakoski seuraa tehtävässä Antti Koskelinia, joka on ilmoittanut jättävänsä Konecranes Oyj:n 31. joulukuuta 2014.

"Haluan tässä yhteydessä kiittää Anttia hänen merkittävästä työstään kuuden vuoden Konecranes-urallaan. Tänä aikana hän on kehittänyt yrityksemme tietotekniikan ja järjestelmäarkkitehtuurin vastaamaan globaalin yrityksen vaatimuksia. Toivon Antille kaikkea hyvää hänen tulevaisuuden haasteisiinsa”, sanoo toimitusjohtaja Pekka Lundmark.

1.1.2015 alkaen Konecranes-johtoryhmään kuuluvat seuraavat jäsenet:

Pekka Lundmark, toimitusjohtaja (johtoryhmän puheenjohtaja)
Fabio Fiorino, johtaja, Kunnossapito-liiketoiminta-alue ja asiakkuudet
Ryan Flynn, johtaja, Laitteet-liiketoiminta-alue
Teo Ottola, finanssijohtaja
Mikko Uhari, strategia- ja teknologiajohtaja
Timo Leskinen, henkilöstöjohtaja
Juha Pankakoski, Chief Digital Officer

KONECRANES OYJ

Miikka Kinnunen
sijoittajasuhdejohtaja

LISÄTIETOJA:
Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes Oyj,
020 427 2050

Lehdistö:
Mikael Wegmüller, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Konecranes Oyj, 020 427 2008

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2013 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 100 miljoonaa euroa. Konsernilla on 11 900 työntekijää ja 600 huoltopistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).