KONECRANES ON SAANUT TÄRKEÄN TILAUKSEN METALLIALAN YRITYKSELTÄ BOLIDENILTA

Konecranes sai huhtikuussa 2015 Bolideniltä 50 tonnin prosessinosturin tilauksen. Nosturi toimitetaan Bolidenin Harjavallan sulatolle helmikuussa 2016.

Konecranes toimittaa 50 tonnin prosessinosturin kuparisulatolle vanhan nosturin tilalle. Nosturia käytetään jatkuvasti kolmessa vuorossa (24/7) muun muassa sulatetun kuparin kuljettamiseen, joten sillä on merkittävä rooli tuotantoprosessissa.

”Tämä on meille tärkeä tilaus”, sanoo Juha Lehtonen, tuotemarkkinointipäällikkö, Konecranes. ”Nosturissa on useita, asiakkaan prosesseja parantavia älykkäitä ominaisuuksia. Esimerkiksi maaliinajo-toiminto vie yhdellä napin painalluksella kuorman ennalta asetettuun kohdepaikkaan. Tämä vähentää nosturin manuaalista käyttöä ja lyhentää merkittävästi vaiheaikoja. Heilunnanesto rajoittaa kuorman heilumista ohjaamalla nosturin ja nostovaunun kiihtyvyyttä ja hidastuvuutta. Tämä ennaltaehkäisee kuormaan, nosturiin ja lähiympäristöön kohdistuvia vahinkoja.”

Metalliteollisuudessa pyritään jatkuvasti parantamaan toimintoja modernin tekniikan avulla. Trendi näkyy myös materiaalinkäsittelyssä, ja metallialan yritykset kiinnittävät paljon huomiota turvallisuuden, käytettävyyden ja huollettavuuden kaltaisiin ominaisuuksiin. Oikeanlainen design, automaatio ja helppokäyttöiset tuotteet auttavat takaamaan nämä ominaisuudet. Bolidenin tilaus tukee jatkuvaa Konecranes-tuotteiden ja -palveluiden kehitystä tälle vaativalle teollisuudenalalle.

Lehdistö
Markku Saarinen, johtaja, Konecranes-teollisuusnosturit, Eurooppa
Sähköposti: markku.saarinen@konecranes.com tai puhelin +358 20 427 3550

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puhelin +358 20 427 2050

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2014 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 011 miljoonaa euroa. Konsernilla on 12 000 työntekijää ja 600 toimipistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).