KONECRANES ON SAANUT TOISEN RTG-TILAUKSEN KANADALAISELTA GCT DELTAPORT –TERMINAALILTA VANCOUVERISTA

Konecranes sai joulukuussa 2015 uuden, kuuden kumipyöräkonttinosturin (RTG) tilauksen GCT Canada Limited Partnershipiltä. Tilaus toimitetaan GCT Deltaport -terminaaliin, Port Metro Vancouver –satamaan. Nosturit luovutetaan valmiiksi pystytettyinä talvella 2017. Nosturien toimittamisen ja käyttöönoton jälkeen GCT Deltaportilla on käytössään 12 Konecranes RTG -nosturia.

Nämä CSA-hyväksytyt ja ilman hydrauliikkaa toimivat Konecranes RTG -nosturit ovat samanlaisia kuin ensimmäisen tilauksen nosturit: 16-pyöräisiä nostureita, joiden nostokapasiteetti on 40 tonnia. Ne voivat pinota yksi yli viiden konttia päällekkäin, ja pukin jalkojen väliin mahtuu ajotien lisäksi seitsemän konttia rinnakkain. Nosturit toimivat Tier 4f -dieselgeneraattorisarjalla, ja niissä on Konecranes Diesel Fuel Saver –polttoaineen säästötoiminto. Nostureihin tulee myös aktiivinen kuormanhallintajärjestelmä, joka ehkäisee konttien heiluntaa ja helpottaa siten konttien käsittelyä.

”Valitsimme 16-pyöräiset Konecranes RTG -nosturit tutkittuamme laajasti RTG-toimittajia ja -konfiguraatioita. Uskomme, että ratkaisu tarjoaa toiminnoillemme optimaalista turvallisuutta ja tehokkuutta sekä laatua, jolla palvelemme asiakkaitamme parhaiten”, sanoo Eric Waltz, GCT Canadan toimitusjohtaja.

Jokaisessa Konecranes RTG -nosturissa on nosturin hallintajärjestelmä (CMS), joka on yhdistetty GCT Deltaportin kunnossapitorakennuksessa sijaitsevaan etähallintajärjestelmään. Tämä mahdollistaa kaikkien nostureiden samanaikaisen valvonnan ja parantaa kunnossapitoa. Nostureihin asennetaan myös lisälaitteet, jotka mahdollistavat nostureiden ja GCT Deltaportin terminaalin ohjausjärjestelmän (Terminal Operating System, TOS) välisen viestinnän.

”Olemme ylpeitä voidessamme jatkaa liikekumppanuuttamme GCT:n kanssa ja tarjota korkean kapasiteetin ja matalan päästötason LED-nostureita”, sanoo Jussi Suhonen, myyntijohtaja, Amerikka, Konecranes-satamanosturit. ”Nämä RTG-nosturit ovat optimaalinen ratkaisu, joka täyttää GCT:n tiukat vaatimukset, takaa konttipihan turvallisuuden ja parantaa sen operatiivista suorituskykyä.”

Lehdistö
Jussi Suhonen, myyntijohtaja, Amerikka, Konecranes-satamanosturit
Sähköposti: jussi.suhonen@konecranes.com tai puh. +1 281 582 3307

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja

Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puh. 020 427 2050

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa www.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2014 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 011 miljoonaa euroa. Konsernilla on 12 000 työntekijää ja 600 toimipistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).