Konecranes on tehnyt Agilon-puitesopimuksen suomalaisen Efora Oy:n kanssa

Konecranes allekirjoitti elokuussa 2016 puitesopimuksen teollisuuden kunnossapitoyritys Efora Oy:n kanssa. Sopimuksen mukaan Konecranes toimittaa Agilon-materiaalinhallintajärjestelmiä Eforan suurimpiin toimipaikkoihin Suomessa. Tänä vuonna seitsemän Agilon-järjestelmää asennetaan Stora Enson sellu- ja paperitehtaille, joiden kunnossapidosta Efora vastaa. Agilon-järjestelmää käytetään kriittisten varaosien varastointiin ja käsittelyyn sekä automatisoidun toimitusketjun hallintaan.

Agilon-järjestelmä on ollut viimeisen 1,5 vuoden ajan koekäytössä Eforan Oulun toimipaikassa. Pilottihankkeen aikana kehitettiin parhaat käytännöt paperitehtaan kunnossapidossa tarvittavien varaosien varastoinnin ja tilaamisen. Agilon myös integroitiin Eforan ja Stora Enson toiminnanohjausjärjestelmään.

”Agilonin avulla voimme hallita toimitusketjuamme optimaalisesti, sillä se tarjoaa läpinäkyvyyden meidän, toimittajiemme ja varastomme välille”, sanoo Pasi Laukkanen, hankintajohtaja, Efora. ”Agilonin avulla voimme automatisoida prosessit ja turvata saatavuuden. Meillä on aikaisempaa kokemusta teollisen internetin pilotoinnista Konecranesin kanssa, ja uskomme älyratkaisujen kehittämiseen yhdessä tärkeimpien toimittajiemme kanssa.”

”Olemme ylpeitä voidessamme toimittaa Eforalle tehokkaan ratkaisun”, sanoo Agilon-liiketoiminnasta vastaava johtaja Tapani Tilus, Konecranes. ”Agilon auttaa asiakasta hallitsemaan materiaalejaan kriittisten kunnossapitotoimien aikana eri toimipaikoissa.”

Stora Enson omistama Efora Oy on vuonna 2009 perustettu, teollisuuden kunnossapito- ja engineering-palveluihin erikoistunut yritys. Yritys tarjoaa jatkuvia kunnossapitosopimuksia, engineering-palveluita sekä erikoispalveluita paperi- ja kartonkikonelinjoille, sellutehtaille, arkituslinjoille sekä tehtaiden voimantuotantoon ja sahoille.

Agilon-materiaalinkäsittelyratkaisu koostuu verkkoportaalista, käyttäjän tukiasemista, hyllyjärjestelmästä ja roboteista, jotka kulkevat hyllyjen välissä. Agilon on saatavilla kiinteällä kuukausimaksulla. Tämä sisältää järjestelmän lisäksi kattavan kunnossapitosopimuksen, joka kattaa ohjelmiston, etätuen sekä kunnossapidon ja varaosat.

Lehdistö
Tapani Tilus, Agilon-liiketoimintajohtaja, Konecranes
Sähköposti: Tapani.tilus@konecranes.com
tai puh.: 040 716 7181

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja
Sähköposti: Miikka.kinnunen@konecranes.com
tai puh. +358 20 427 2050

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa www.konecranes.com

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2015 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 126 miljoonaa euroa. Konsernilla on 11 400 työntekijää ja 600 huoltopistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).