KONECRANES OSTAA ITÄVALTALAISEN TRUKKIHUOLTOYHTIÖN LIIKETOIMINNAN

KONECRANES OSTAA ITÄVALTALAISEN TRUKKIHUOLTOYHTIÖN LIIKETOIMINNAN

Konecranes osti maaliskuussa 2011 itävaltalaisen Zeiss Staplerservice GmbH -trukkihuoltoyhtiön liiketoiminnan. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Sommereinissa Itävallassa. Yritys on erikoistunut trukkien huoltoon, myyntiin ja vuokraukseen. Vuonna 2010 yrityksen liikevaihto oli yli kolme miljoonaa euroa. Kaupan arvoa ei julkisteta.

Zeiss Staplerservicen avulla Konecranes voi tarjota omia trukkien myynti- ja huoltopalveluitaan Itävallassa. Zeiss Staplerservicen toiminnot perustuvat pitkäaikaisiin asiakassuhteisiin, ja yrityksellä on laaja asiakaskunta ja vahva kokemus niin 1,5 tonnin haarukkatrukkien kuin kaikkein suorituskykyisimpien Konecranes-trukkienkin myynnistä ja huollosta.

“Zeiss Staplerservice täydentää Konecranes-konsernin tarjontaa tällä tuotealueella. Yhdistämällä paikallisen trukkitietämyksen ja nykyiset resurssit ja tuotteet olemme asiakkaillemme varmasti houkutteleva yhteistyökumppani”, sanoo Kari Åkman, johtaja, kunnossapito, Pohjoismaiden, Itä-Euroopan ja Intian alue (NEI).

Zeiss Staplerservicellä on 23 työntekijää. Ostettu kokonaisuus toimii myös itäisen Keski-Euroopan maiden Konecranes trukki-toimintojen kompetenssi-, kunnossapito- ja liiketoimintakeskuksena.

Lehdistö
Kari Åkman, johtaja, kunnossapito, Pohjoismaiden, Itä-Euroopan ja Intian alue
Sähköposti: kari.akman@konecranes.com tai puhelin 020 427 4040

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puhelin 020 427 2050

Tämä lehdistötiedote löytyy www-sivuiltamme osoitteesta www.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2010 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 1 546 miljoonaa euroa. Konsernilla on 10 000 työntekijää 578 kohteessa 46 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).