• Konecranes Oyj/

KONECRANES OYJ - HALLITUKSEN PÄÄTÖS OMIEN OSAKKEIDEN KÄYTTÄMISESTÄ 2009A OPTIO-OIKEUKSILLA TEHTÄVIIN OSAKEMERKINTÖIHIN

Konecranes Oyj:n hallitus on päättänyt optio-oikeuksien ehtojen mukaisesti, että yhtiön uusien osakkeiden sijaan 2009A optio-oikeuksien haltijoille voidaan antaa osakemerkinnän yhteydessä yhtiön hallussa olevia omia osakkeita. Tätä oikeutta käytetään 8.6.2012 jälkeen tehtyihin osakemerkintöihin, ellei yhtiön hallitus toisin päätä.

Kun käytetään yhtiön hallussa olevia omia osakkeita, merkittyjen osakkeiden luovutus merkitsijälle tapahtuu viimeistään seitsemäntenä merkintäikkunan päättymistä seuraavana pankkipäivänä. Oikeus osinkoon ja muut osakkeenomistajien oikeudet alkavat, kun osakkeet on kirjattu merkitsijän arvo-osuustilille. Yhtiö vastaa mahdollisista varainsiirtoveroseuraamuksista.

2009A optio-oikeuksilla voidaan merkitä osakkeita vuonna 2012 vielä seuraavasti:

Osakemerkinnät viimeistään Merkintä kaupparekisteriin arviolta / Merkittyjen osakkeiden luovutus viimeistään Uudet osakkeet kaupankäynnin kohteeksi arviolta
8.6.2012 28.6.2012 29.6.2012
13.7.2012 24.7.2012
18.9.2012 27.9.2012
12.10.2012 23.10.2012
10.12.2012 19.12.2012
21.1.2013 30.1.2013

Konecranes Oyj:n Optio-ohjelman 2009 ehdot.

KONECRANES OYJ

Miikka Kinnunen
Sijoittajasuhdejohtaja

Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 020 427 2050

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2011 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 1 896 miljoonaa euroa. Yrityksellä on 11 700 työntekijää ja 609 huoltopistettä 47 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).