KONECRANES OYJ - TEHTÄVÄKIERTOA KONECRANES-KONSERNIN JOHTORYHMÄSSÄ

Konecranes Oyj:n hallitus on päättänyt seuraavista muutoksista yhtiön johtoryhmässä 1.1.2012 alkaen:

Aiemmin suunnitellun mukaisesti Harry Ollila (synt. 1950) luopuu tehtävistään yhtiön Market Operations –toiminnon johtajana ja johtoryhmän jäsenenä. Hän on kuitenkin lupautunut olemaan käytettävissä erikoistehtäviin erikseen sovittavan konsultointisopimuksen pohjalta.

Mikko Uhari, joka työskentelee tällä hetkellä Nostolaitteet-liiketoiminta-alueen johtajana, siirtyy Harry Ollilan seuraajaksi Market Operations -toiminnon johtajaksi. Uhari (synt. 1957) on vastuussa Konecranes-konsernin alue- ja maaorganisaatioista kattaen yhtiön koko tuote- ja palvelutarjonnan  eri teollisuudenaloille. Hän vastaa myös globaalista asiakkuuksien johtamisesta.

Hannu Rusanen (synt. 1957), joka työskentelee tällä hetkellä Kunnossapito-liiketoiminta-alueen johtajana, siirtyy Mikko Uharin seuraajaksi Nostolaitteet-liiketoiminta-alueen johtajaksi.

Fabio Fiorino, joka työskentelee tällä hetkellä Amerikan alueen kunnossapitotoiminnoista vastaavana johtajana (Vice President, Head of Service, Region Americas), siirtyy Hannu Rusasen seuraajaksi Kunnossapito-liiketoiminta-alueen johtajaksi. Hänestä tulee myös yhtiön johtoryhmän jäsen. Fiorinolla (synt. 1967) on laaja ja monipuolinen kokemus työskentelystä Konecranes-konsernissa vuodesta 1995 alkaen. Fiorino on johtanut Amerikan alueen kunnossapitotoimintoja vuodesta 2009, ja sen lisäksi hän on työskennellyt konserniin kuuluvien Morris Material Handling, Inc.- ja R&M Material Handling, Inc.-yritysten toimitusjohtajana, sekä monissa eri liiketoiminnan kehityksen ja markkinoinnin tehtävissä Konecranes-konsernissa.

“Olen vakuuttunut, että tämä tehtäväkierto pistää vauhtia koko johtoryhmäämme. Kun kokeneet henkilöt saavat uusia tehtäviä, he pystyvät ottamaan asioihin tuoreen näkökulman, jolloin kehityksemme nopeutuu”, sanoo toimitusjohtaja Pekka Lundmark. ”Olen myös tyytyväinen, että meillä on jatkossakin käytettävissä Harry Ollilan ainutlaatuinen kokemus, vaikka hän onkin päättänyt siirtyä sivuun jokapäiväisistä tehtävistään Market Operations –toimintojen johdosta”, Lundmark toteaa.

Konecranes-konsernin johtoryhmän kokoonpano 1.1.2012 alkaen on seuraava:

Pekka Lundmark, toimitusjohtaja, johtoryhmän puheenjohtaja
Mikko Uhari, Market Operations
Hannu Rusanen, Laitteet-liiketoiminta-alue
Fabio Fiorino, Kunnossapito-liiketoiminta-alue
Teo Ottola, Talous- ja pääkonttoritoiminnot
Pekka Lettijeff, Hankinta
Ari Kiviniitty, Teknologia

KONECRANES OYJ

Miikka Kinnunen
Sijoittajasuhdejohtaja

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, Sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes Oyj, puh. 020 427 2050

Lehdistö:
Mikael Wegmüller, johtaja, markkinointi ja viestintä, Konecranes Oyj, puh. 020 427 2008

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2010 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 1 546 miljoonaa euroa. Konsernilla on 11 200 työntekijää 578 kohteessa 46 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).